امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 25849 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
424 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته در دادسرای انتظامی کل کشور حدود ۳۰۰۰ شکایت در حوزه پزشکی ثبت شده است، گفت: در رشته‌های ترمیمی و زیبایی، دندان‌پزشکی، جراحی، زنان و ارتوپدی، معمولا تعداد شکایات در همه جای دنیا بیشتر بوده که در ایران هم به همین ترتیب است.

دکتر محمدرضا خردمند در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ‌ درباره میزان تخلفات و شکایات پزشکی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته در دادسرای انتظامی کل کشور حدود ۳۰۰۰ شکایت در حوزه پزشکی مطرح شده که این شکایات عمدتا مربوط به مواردی بوده که به علت ذات تخصص و بیماری، احتمال آسیب به بیمار بیشتر بوده است، نه اینکه لزوما قصور پزشکی در این گروه بیشتر باشد که البته از رویه بین‌المللی تبعیت می‌کند.

وی افزود: بر این اساس در رشته‌های ترمیمی و زیبایی، دندان‌پزشکی، جراحی، زنان و ارتوپدی، معمولا تعداد شکایات در همه جای دنیا بیشتر است. آن هم به این علت که ماهیت بیماری همراه با دستکاری بیشتر و احتمال آسیب به بیمار است که در ایران هم به همین ترتیب است.

خردمند ادامه داد: البته تعداد شکایت در سال ۱۳۹۹ به علت شیوع کووید ۱۹ تقریبا نسبت به سال ۱۳۹۸ نصف شده است. زیرا مردم کمتر به پزشکان برای بیماری‌های غیر اورژانس مراجعه کرده‌اند.

وی گفت: بنابراین می‌توان گفت که میزان شکایات پزشکی در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش یافته است. به طوری که در سال ۱۳۹۸ حدود ۷۰۰۰ شکایت ثبت شده بود، اما در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰۰۰ شکایت ثبت شده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top