امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 48854 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲ | ارسال توسط : |
5 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

«بنجامین هاموند هگرتی» رپر سرشناس آمریکایی با نام هنری «مک‌کلمور» با خواندن شعری تحت عنوان «مردم بی‌گناه در غزه با دلارهای ما کشته می‌شوند» به انتقاد از حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه پرداخت و خواستار توقف فوری جنگ علیه فلسطینیان شد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، آخرین آهنگ مک‌کلمور، خواننده رپ برنده جایزه گرمی، پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تشکیلات سیاسی آمریکا را به دلیل حمایت بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی هدف قرار داد، مورد اقبال گسترده رسانه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

این رپر آمریکایی با اجرا در «Hind’s Hall» همزمان با تشدید حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی به غزه گفت: «بایدن، خون روی دستانت است، ما می‌توانیم همه چیز را ببینیم».

او در این برنامه با اشاره به درخواست‌ها از دانشگاه‌های آمریکا برای قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به همدستی احتمالی در جنگ جاری علیه غزه، گفت: «مشکل با واگذاری و درخواست صلح چیست؟» مشکل اعتراضات نیست، مشکل این است که آن‌ها به چیزی اعتراض می‌کنند که برخلاف چیزی است که کشور ما از آن حمایت می‌کند.

این آهنگ که در حساب اینستاگرام مک‌کلمور منتشر شد، از فیروز، هنرمند برجسته لبنانی استفاده می‌کند و از معترضان طرفدار فلسطین که طی هفته‌های اخیر اردوگاه‌هایی را در ۱۰ ها پردیس کالج و دانشگاه برپا کرده‌اند، در حالی که با سرکوب خشونت‌آمیز پلیس مواجه شده‌اند، تمجید می‌کند.

دانلود ویدیو

این آهنگ همراه با ویدئویی منتشر شد که شامل تصاویری از افسران مسلح است که به زور معترضان را در محوطه دانشگاه‌های آمریکا متلاشی و دستگیر می کنند و با کلیپ‌های سیاستمداران و شرکت‌های آمریکایی با صحنه‌هایی از ویرانی غزه و حمله مداوم رژیم صهیونیستی در هم آمیخته است.

Hind’s Hall سالن همیلتون دانشگاه کلمبیا است، که معترضان طرفدار فلسطین آن را اشغال کرده بودند و نام آن را به نام هند رجب، کودک پنج ساله‌ای که در ژانویه توسط رژیم صهیونیستی کشته شد، تغییر داده بودند. هند به همراه اعضای خانواده شهید شده خود در یک ماشین گیر افتاده بود و توسط تانک‌های ارتش صهیونیستی محاصره شده بود. هند پس از تماس با هلال احمر فلسطین در حالی شهید شد که ارتش صهیونیستی آمبولانسی را که برای نجات او در چند متری در راه بود، بمباران کرد. امدادگران یوسف زینو و احمد المدحون نیز در این حمله شهید شدند.

این آهنگ بیش از ۱۹.۸ میلیون بار در اینستاگرام دیده شده است و بیش از ۱۰ میلیون بازدید در ایکس (توییتر سابق) به ثبت رسیده است.

جیل آستین، نامزد ریاست جمهوری حزب سبز ایالات متحده در ایکس نوشت: این آهنگ بسیار قدرتمند است. از شما برای ایجاد آن متشکرم.

سایر کاربران، مک‌کلمور را به خاطر فراخواندن افراد مشهور و هنرمندانی که در مورد جنگ غزه که نزدیک به ۳۵۰۰۰ شهید برجای گذاشته، ستایش می‌کنند. یکی از کاربران گفت: «مکلمور افراد مشهور و رپرها را به خاطر صحبت نکردن نکوهش کرد. به مردم گفت که از BDS [جنبش بایکوت، تحریم‌های سلب سرمایه] پیروی کنند. گفت که به بایدن رای نخواهد داد. قدرت را بر سر دانش آموزان قرار دهید.»

در این کلیپ، مکلمور همچنین شرکت‌هایی همچون مک‌دونالدز و استارباکس را که به دلیل موضع‌گیری‌های طرفدار اسرائیل مورد بایکوت مردمی قرار گرفتند، نام می‌برد. او همچنین از اقدامات واشنگتن برای ممنوع کردن اپلیکیشن تیک تاک به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر افزایش احساسات طرفدار فلسطین در این برنامه انتقاد کرده است.

مک‌کلمور گفت: شما می‌توانید تیک‌تاک را ممنوع کنید، ما را از الگوریتم خارج کنید، اما خیلی دیر است، ما حقیقت را دیدیم.

مک‌کلمور همچنین در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که تمام درآمد حاصل از این آهنگ پس از شروع پخش آن به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد (آنروا) ارائه دهنده اصلی کمک در غزه، اختصاص خواهد یافت. تل‌آویو بدون ارائه مدرک ادعا کرده که برخی از کارکنان آژانس متعلق به حماس هستند و در حملات ۷ اکتبر به رهبری حماس شرکت داشتند، ۱۶ کشور کمک کننده کمک مالی خود را به آنروا متوقف کردند. از آن زمان، چندین کشور از جمله آلمان، استرالیا و کانادا این تعلیق ها را به دلیل کمبود شواهد لغو کرده‌اند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top