امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 2879 |
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ | ارسال توسط : |
1005 بازدید
۰
| 13
ارسال به دوستان
پ

رئیس جمهور در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، اردبیل و زنجان ضمن گفتگو با استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان‌ها، در جریان آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و چگونگی مقابله با این بیماری و درمان بیماران قرار گرفت. به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین در این ارتباط‌های تصویری […]

رئیس جمهور در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، اردبیل و زنجان ضمن گفتگو با استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان‌ها، در جریان آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و چگونگی مقابله با این بیماری و درمان بیماران قرار گرفت.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین در این ارتباط‌های تصویری با پزشکان و پرستاران بیمارستان های طالقانی ارومیه، رازی اهواز و حضرت ولی‌عصر(عج)در زنجان نیز گفتگو کرد و روند ارایه خدمات بهداشتی و بستری، درمان و ترخیص بیماران مبتلا به کرونا در این مراکز وهمچنین نیازمندی‌ها برای ارایه خدمات بهتر در مسیر مقابله با شیوع این بیماری بررسی کرد.

روحانی همچنین در ارتباط ویدئوکنفرانسی با استان اردبیل با مدیران و فعالان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این استان که با راه اندازی خط جدید تولید روزانه ۵ هزار ماسک N95 فعال است، گفتگو و از خدمات کارگران در تولید و تامین نیاز ضروری حفظ سلامت جامعه قدردانی کرد.

رئیس جمهور در ارتباط تصویری با استان آذربایجان غربی و گفتگو با دکتر قره‌باغی رئیس بیمارستان طالقانی ارومیه از وی درباره وضعیت استان از نظر بیماری کرونا و روند مراجعه مبتلایان به این بیماری به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها سوال کرد که دکتر قره‌باغی در پاسخ اظهار داشت: خوشبختانه روند شیوع وگسترش بیماری و مراجعه افراد به مراکز کاهش یافته و در این مرکز درمانی، تمام ظرفیت بیمارستانی شامل ۲۴۲ تخت فعال به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

قره باغی در پاسخ به سوال رئیس جمهور در مورد امکانات ونیروی انسانی بخش مراقبت و درمان این بیمارستان گفت: در حال حاضر پزشکان ، پرستاران و تمامی پرسنل بیمارستان با همه توان و به صورت شیفتی، مشغول ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران هستند.

رئیس جمهور در پاسخ به این خواسته رئیس بیمارستان طالقانی ارومیه برای تأمین برخی نیازمندی‌ها از جمله دستگاه سی‌تی‌اسکن در این مرکز، اظهار داشت: تأمین نیازمندی‌های بخش بهداشت و درمان برای مقابله با بیماری کرونا از سوی دولت و وزارت بهداشت و درمان پیگیری خواهد شد.

روحانی همچنین در این ارتباط تصویری، با چند نفر از پرستاران و سرپرستاران این بیمارستان گفتگو و با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان در سراسر کشور، گفت: تامین نیازمندی‌های مراکز درمانی و کارکنان بخش بهداشت و درمان برای ما حائز اهمیت بوده و همانطور که در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کردیم، اولویت ارایه امکانات و تجهیزات برای کادر درمانی است.

همچنین دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی نیز گزارشی را از وضعیت استان در مواجهه با بیماری کرونا و اقدامات انجام شده در زمینه آموزش‌های عمومی برای پیشگیری از این بیماری و اقداماتی نظیر غربالگری عمومی و تجهیز مراکز آزمایشگاهی برای انجام تست‌های مرتبط با این بیماری، ارایه کرد.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این گفتگوی ویدئو کنفرانسی ضمن ارایه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در این استان برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم، به بیان نیازمندی‌ها و ضروریات مورد نیاز در راستای ارایه خدمات بهتر و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد ملی کرونا در این استان پرداخت.

وی از توجه دولت نسبت به وضعیت مردم در مناطق زلزله زده استان علیرغم مشکلات و گرفتاری‌هایی که به واسطه شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور ایجاد شده، تشکر کرد.

رئیس جمهور با مثبت ارزیابی کردن تلاش‌های انجام شده در استان آذربایجان غربی از جمله اجرای طرح پاسخگویی تلفنی به مردم به سه زبان، گفت: نباید این ویروس را کوچک بشماریم و همه در مسیر مبارزه با آن می‌بایست تلاش کنیم که البته تا به امروز این امر در کشور ما به خوبی پیش رفته است و امیدواریم با اجرای طرح‌هایی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل های بهداشتی و تلاش نظام سلامت بتوانیم در این مسیر بیش از پیش موفق باشیم.

روحانی همچنین با اشاره به گزارش استاندار این استان مبنی بر ارایه خدمات به جانبازان شیمیایی در شهرستان سردشت، گفت: توجه ویژه به جانبازان بویژه جانبازان شیمیایی استان و شهرستان سردشت بسیار برای ما اهمیت دارد و باید در این مسیر تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به سوال رئیس جمهور درباره میزان همکاری مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی، گفت: خوشبختانه اکثریت مردم در زمینه رعایت توصیه‌های بهداشتی همراهی می‌کنند، اما همواره عده‌ای اندک می‌توانند بارعایت نکردن مسایل بهداشتی مشکل‌آفرین باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهور درباره وضعیت مرزهای استان و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مناطق، گفت: تجهیزات لازم برای رعایت مقررات بهداشتی در گمرکات و پایانه‌های مرزی به خوبی رعایت می‌شود و عبور و مرور افراد در مرز بسیار محدود است.

رئیس جمهور خطاب به مردم استان آذربایجان غربی و منطقه غرب کشور، گفت: روز گذشته در جلسه هیأت دولت رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گزارشی از وضعیت دریاچه ارومیه ارایه کرد که براساس آن امسال دیگر گرد و غبار نمکی از سمت این دریاچه نخواهیم داشت و این از آثار اجرای طرح احیاء دریاچه ارومیه است که حتماً برای مردم استان خوشحال کننده خواهد بود.

روحانی در دومین ارتباط ویدئو کنفرانسی خود با بیمارستان رازی اهواز، آخرین وضعیت و اقدامات در زمینه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی و مقابله با کرونا در این استان و کارهای انجام شده برای درمان بیماران را مورد بررسی قرار داد.

کره‌بندی رئیس بیمارستان رازی اهواز ضمن ارایه گزارشی از شرایط بیمارستان و روند بستری و ترخیص بیماران مبتلا به کرونا، گفت: خوشبختانه آمار مبتلایان به بیماری کرونا از ابتدای فروردین ثابت بوده و پرستاران و پرسنل کادر درمانی با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اهواز تمام تلاش خود را برای برطرف کردن کاستی‌ها و نیازمندی‌ها و ارایه خدمات بهتر به مردم بکار گرفتند.

رئیس جمهور همچنین در گفتگو با یکی از پرستاران حاضر در این بیمارستان درباره وضعیت و شرایط کاری و چگونگی مراقبت‌ها و تأمین وسایل ایمنی برای کادر درمانی با وی گفتگو کرد و با تجلیل از تلاش، فداکاری و ایثار و جهاد پرستاران، پزشکان و کادر درمانی سراسر کشور، این اقدامات را حائز اهمیت دانست و افزود: مطمئناً این ایثار و جهاد هیچ‌گاه از خاطره و ذهن مردم ایران فراموش نمی‌شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این ارتباط تصویری در پاسخ به سوال رئیس جمهور درباره وضعیت استان برای اجرای سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و چگونگی روند درمان بیماران در مراکز بهداشتی و درمانی استان، گفت: در حال حاضر ۲۸ بیمارستان برای ارایه خدمات به بیماران کرونایی در استان مشخص شده است.

بر اساس گزارش استاندار، در حال حاضر بیش از ۳ هزار نفر از پرسنل کادر بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مشغول ارایه خدمت به بیماران کرونایی هستند که با همه توان در این مسیر فعالیت می‌کنند.

استاندار خوزستان در پاسخ به سوال دکتر روحانی درباره وضعیت مرزهای کشورمان با عراق در این استان و چگونگی تردد در این مرزها، گفت: در حال حاضر در مرزهای شلمچه و چزابه، تردد نفر نداریم و تمامی ترددها برای مبادلات تجاری انجام می‌شود که با تلاش دانشگاه علوم پزشکی خوزستان، پروتکل‌های بهداشتی در کوتاه‌ترین زمان در مرزهای شلمچه و چزابه اجرا شد و جابجایی کالا بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

استاندار خوزستان همچنین درباره میزان تردد مسافران در ایام نوروز نیز گفت: نسبت به سال گذشته ترددها در استان ۸۱ درصد کاهش یافته و این در حالی است که سال گذشته هم به دلیل وقوع سیل شاهد کاهش ترددها در استان بودیم.

نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان نیز در این گفتگو گزارشی از روند شیوع بیماری و آمار ابتلاء افراد به ویروس کرونا در این استان به رئیس جمهور ارایه کرد.

رئیس جمهور با تبریک سال جدید به مردم استان خوزستان به عنوان مرزداران ایران اسلامی، گفت: مردم عزیز استان خوزستان همواره در شرایط سخت کشور چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن در دوران ساختن کشور در خط مقدم مبارزه بودند و امروز هم مسئولیت سنگینی برای تأمین امنیت غذایی و انرژی کشور با وجود بندرگاه‌های بزرگ و جاده‌های اصلی در این استان بر عهده دارند.

روحانی اظهار امیدواری کرد با عبور از شرایطی که این بیماری بوجود آورده بتوانیم مجدداً خدمت مردم استان خوزستان رسیده و طرح‌های بزرگی را که دولت برای توسعه استان به انجام رسانده به بهره‌برداری برسانیم.

در سومین ارتباط ویدئو کنفرانسی امروز رییس جمهور، کهنی مدیرعامل شرکت نگاران تصویر در استان اردبیل به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که با تغییر خط تولید و ایجاد واحد تولید ماسک، روزانه ۵ هزار ماسک N95 تولید و عرضه می‌کند، گزارشی از روند فعالیت‌های این واحد تولیدی و چگونگی استفاده تولیدات این واحد در مراکز بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا ارایه کرد.

روحانی اقدام این شرکت را در ایجاد خط تولید ماسک در روزهایی که کشوربه این محصول نیاز دارد سازنده و مفید دانست و گفت: سیاست ما از ابتدای دولت یازدهم بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنها بوده است تا بتوانیم با تولیدات بیشتر، نیازمندی‌های کشور را برطرف نماییم.

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل نیز با ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری اردبیل در تولید محصولاتی نظیر کابین ضدعفونی، دستگاه‌های ضدعفونی کننده و ربات پرستار، فعالیت این مجموعه‌های دانش‌بنیان را در کمک به ارایه خدمات بهتر درمانی به بیماران کرونایی و اجرای سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا حائز اهمیت خواند.

استاندار اردبیل همچنین از روند اقدامات انجام شده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا گزارش داد و در پاسخ به سوال رئیس جمهور درباره میزان حضور گردشگران در این استان، گفت: با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده و اعلام تعطیلی مراکز آب‌درمانی استان و هتل‌ ها، هیچ گردشگری به استان سفر نکرده و تنها شاهد ورود برخی بومیان ساکن در استان‌های دیگر بوده‌ایم.

همچنین بهنام‌جو در پاسخ به سوال دکتر روحانی درباره وضعیت تجارت در مرزهای مشترک کشور ما در این استان، خاطرنشان کرد: در مرزها با روسیه و آذربایجان پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام و تبادلات تجاری به اجرا گذاشته می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به حضور فعال خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه مقابله با بیماری کرونا در استان اردبیل، گفت: در حال حاضر مردم و خیرین به خوبی با مسئولین استان همراهی دارند و همدلی و هماهنگی خوبی میان همه مسئولان بویژه نماینده محترم ولی فقیه، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح در این زمینه وجود دارد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌های تولیدکنندگان و مسئولان استان اردبیل و همراهی مردم این استان در مبارزه با بیماری کرونا، اظهار امیدواری کرد با عبور از این شرایط و در فرصت مناسب با سفر به این استان با مردم دیدار کند.

روحانی خطاب به استاندار و مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل، گفت: دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را در استان اجرا کنید و پیشنهادات برای انجام اقدامات جدید را برای بررسی به ستاد ارائه کنید.

رئیس جمهور در آخرین ارتباط ویدئو کنفرانسی روز دوشنبه از دکتر رستم‌خانی رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) زنجان درباره روند مراجعه مبتلایان به کرونا به این مرکز درمانی و چگونگی ارایه خدمات درمانی به بیماران سوالاتی را مطرح کرد.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) زنجان با بیان اینکه در این استان روند نسبتاً ثابتی در مراجعه بیماران به مراکز درمانی وجود داشته و از نظر تراکم بیماران با مشکلی مواجه نبوده‌ایم، گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها و کادر درمانی مستقر در آنها در شرایط خوبی از لحاظ پذیرش بیماران و ارایه خدمات به آنان، قرار دارند و آزمایش‌های لازم در این ارتباط نیز در دو آزمایشگاه مجهز استان انجام می‌شود.

وی همچنین اظهارداشت: خیرین استان در ساخت بیمارستان ۴۲۰ تختخوابی در مجاورت این بیمارستان کمک‌ و همراهی خوبی دارند.

رئیس جمهور همچنین در گفتگو با یکی از پرستاران این بیمارستان درباره چگونگی شیفت‌های کاری و حضور پرسنل و پرستاران در این مرکز درمانی سوالاتی را مطرح کرد و با تجلیل از خدمات آنان گفت: امیدوارم تلاش‌ها و اقدامات بزرگی که در این روزها از سوی پرستاران انجام می‌شود، به عنوان صفحات زرین در تاریخ پرستاران ایران ثبت شود.

فتح الله حقیقی استاندار زنجان و دکتر قزل‌باش رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان نیز گزارشی از روند اقدامات انجام شده برای اجرای سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، تأمین نیازمندی‌ها و استفاده از کمک‌های خیرین و ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌ نهاد به رئیس جمهور ارایه کردند.

استاندار زنجان همراهی و همکاری مردم در اجرای توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را مثبت ارزیابی کرد و خدمات دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت را گامی مهم در تسهیل شرایط برای مقابله با این ویروس خواند.

رئیس جمهور اقدامات انجام شده در این استان را در قالب جلسات و کمیته‌های گوناگون برای مقابله با این بیماری و اجرای سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مثبت ارزیابی کرد و با سپاس از تلاش‌های انجام شده، اظهارداشت: خوشبختانه مراکز درمانی این استان مجهز و پزشکان و پرستاران با روحیه خوب مشغول ارایه خدمات به بیماران هستند.

روحانی افزود: این روزها، روزهای سختی است، اما با امید به خدا و اعتماد به آینده می‌توانیم در مسیر مبارزه با این بیماری تلاش کنیم و دولت هم در این مسیر کمک و یاری خواهد کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top