امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 986 |
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲ | ارسال توسط : |
7079 بازدید
۱
| 22
ارسال به دوستان
پ

روزنامه فرانسوی لوموند با انتشار مقاله‌ای درباره سردار قاسم سلیمانی، وی را قوی‌ترین مرد خاورمیانه توصیف کرد.

روزنامه فرانسوی زبان لوموند در مقاله خود با عنوان “قاسم سلیمانی، چه‌گوارای ایرانی‌ها” به توصیف ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی و فعالیت‌های نظامی وی در طول سال‌های گذشته پرداخته است.

به نوشته بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه، لوموندعکس بزرگی از سردار قاسم سلیمانی در حال نماز خواندن منتشر کرده و آورده است: ۱۷ ماه پیش در ژوئیه ۲۰۱۵ منابعی از آمریکا و خاورمیانه از سفر قاسم سلیمانی به مسکو خبر دادند و گفتند که وی در این سفر با ولادیمیر پوتین(رییس جمهور روسیه) درباره سوریه رایزنی کرد.

روزنامه لوموند در ادامه آورده است: قاسم سلیمانی، “قوی‌ترین مرد خاورمیانه” ۳۷ سال است که با جنگ زندگی می‌کند. وی از زمان آغاز جنگ عراق علیه ایران با فنون رزمی آشنا شده، بعدها پس از سرنگونی صدام دیکتاتور عراق به این کشور رفته و حالا در سوریه است.

لوموند همچنین با “چه‌گوارای ایرانی‌ها” خواندن قاسم سلیمانی به نقل از «عبدالله گنجی» مسئول روزنامه جوان  نوشت: از زمان انقلاب، او در جنگ زندگی می‌کند. زندگی او مثل ما نیست. آدم‌هایی مثل او حتی در رختخواب هم باید نگران مرگ باشند. او می‌خواهد شهید شود.

قاسم سلیمانی خود نیز  در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۰۹  با او در مرز عراق انجام شد، گفت: جبهه، بهشت گم شده انسان است. بهشتی که با تقوا و اخلاقیات ساخته شده است.

لوموند با مرور فعالیت‌های نظامی سردار سلیمانی در سال‌های گذشته و همچنین ارتباطات وی با جریان‌های سیاسی و عقیدتی در کشورهای مختلف به ویژه سوریه، عراق و لبنان به حضور او در سال‌های گذشته در بالاترین سطوح نظامی اشاره کرده که اگر چه تا مدت‌ها مردم ایران او را به درستی نمی‌شناختند اما بسیاری از مقامات کشورها با او در ارتباط بوده‌اند.

این روزنامه فرانسوی به نقل از صادق زیباکلام نوشت که اگر سلیمانی مورد اعتماد جریان‌های سیاسی مختلف در ایران است به دلیل کناره‌گیری وی از فعالیت‌های سیاسی است.

لوموند به نقل از علی الادیب از رهبران حزب الدعوه در عراق نیز نوشت: قاسم سلیمانی برای محافظت از نظام جمهوری اسلامی می‌جنگد. این جنگ برای او بیشتر از آن ‌که ملی باشد، مذهبی است و انگیزه‌های مذهبی او را تقویت می‌کند. در واقع آنچه قاسم سلیمانی برای آن می‌جنگیده و می‌جنگد، جمهوری اسلامی است.

لوموند همچنین در بخش دیگری از مقاله خود به این‌ موضوع اشاره کرده است که قاسم سلیمانی بالاترین درجه نظامی در سپاه پاسداران ایران را دارد. وی با فرماندهی سپاه قدس، خاورمیانه و خاور نزدیک را دوباره شکل داد.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

تعداد نظرات منتشر شده: 1
  1. نویسنده :سیدشهرام طالقانیزاده
    تاریخ : ۱۴ / دی / ۱۳۹۸ | 14

    درعزایت اسمان گریه کرد هم زمین هم زمان نوحه خواندسینه زد حاج قاسم روحت شادیادت گرامی شهادتت مبارک یازهراع باردیگرمالک اشتربه شهادت رسید

آرشیو

Scroll to Top