امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 25861 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲ | ارسال توسط : |
318 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: پدرام بناها که با اجرای نمایش «تروما: یک روز» اولین تجربه کارگردانی خود را به انجام می‌رساند، می‌گوید این تجربه آنچنان برایش خوشایند بوده که دست به کار ساخت نمایش بعدی هم شده است.او جوانی است که قبلا در زمینه فیلم کوتاه فعالیت کرده ولی علاقه به پرفورمنس او را به سمت تئاتر […]

گروه فرهنگی: پدرام بناها که با اجرای نمایش «تروما: یک روز» اولین تجربه کارگردانی خود را به انجام می‌رساند، می‌گوید این تجربه آنچنان برایش خوشایند بوده که دست به کار ساخت نمایش بعدی هم شده است.او جوانی است که قبلا در زمینه فیلم کوتاه فعالیت کرده ولی علاقه به پرفورمنس او را به سمت تئاتر کشانده است. اولین تجربه اجرایی آنچنان برایش خوشآیند بوده که دست به کار ساخت نمایش بعدی هم شده است.
 

نمایش «تروما: یک روز» این روزها در تماشاخانه «اهورا» روی صحنه است و بناها همزمان با اجرای این اثر نمایشی در گفتگویی با انعکاس روز و به نقل از ایسنا از این تجربه سخن می‌گوید.او درباره داستان این نمایش می‌گوید: سبک کار ما سورئال است و داستان نمایش‌مان در کشوری فرضی می‌گذرد و درباره کارکتری است به نام «آونگ» که آهنگساز است و در اندیشه ساخت چند سمفونی تازه است. ما در خلال این نمایش با لحظه‌های زندگی و کار او شریک می‌شویم.

بناها درباره اولین تجربه کارگردانی‌اش در تئاتر توضیح می‌دهد: رشته تحصیلی‌ام کارگردانی تئاتر است ولی در این سال‌ها مشغول ساخت فیلم کوتاه بوده‌ام و در حوزه نویسندگی و تدوین فعالیت کرده‌ام. این نمایش اولین تجربه کارگردانی‌ام در تئاتر است که بسیار هم تجربه خوبی است و همه چیز برایم تازگی دارد.

او ادامه می‌دهد: به دلیل علاقه شخصی‌ام به پرفورمنس به این سمت آمدم چون این شیوه اجرایی به گونه‌ای است که در قالب تئاتر بهتر دیده می‌شود . پیش خودم فکر کردم یک بار این تجربه را به انجام برسانم و اگر خوشآیند نبود، دوباره به سمت فیلم بروم ولی از آنچه پیش‌بینی کرده بودم، خیلی بهتر بود و آنقدر تجربه خوبی شد که مشغول تدارک دومین نمایش‌مان هم شدیم.

او درباره اجرای تئاتر در دوران دشوار کرونا نیز می‌گوید: خیلی اتفاقی بود. دو سه سال پیش این نمایشنامه را نوشتم که در این مدت خاک می‌خورد . در خبرها هم پیش‌بینی شده بود که پروسه واکسیناسیون به گونه‌ای است که تا مهر و آبان به ثباتی می‌رسیم و وضعیت عمومی بهتر می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم نمایش را روی صحنه بیاوریم.

بناها درباره استقبال تماشاگران از اجرای این نمایش که تلفیقی از حرکت و موسیقی است، می‌گوید: با اینکه کار اولی هستم و در دوره کرونا هم اجرا دارم، خوشبختانه از استقبال تماشاگران راضی هستم. بویژه آخر هفته‌ها استقبال بیشتر هم می‌شود و در این مدت بازخورد خوبی از کار گرفته‌ایم.اجرای این نمایش از ۲۲ آبان شروع شده و تا دوازدهم آذر ماه در تماشاخانه «اهورا» ادامه دارد. امیرارسلان طارم وند، مینا اخشابی، کیاناز خان محمدی، اشکان آگاهی، ساحل باغبانی، کیانا نخعی، فائزه ‌احمدی، ملیکا هنرور، پدرام بناها بازیگران این نمایش هستند.
نمایش «تروما: یک روز» هر شب ساعت ۱۷ و به مدت ۵۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top