امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 48923 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
6 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

در صندلی خود فرو رفته و آوای پیانو و کمانچه فضا را پر کرده است. گاه موسیقی اوج می‌گیرد و گاه فرود می‌آید. ترکیب جالبی است. حس و حال عجیبی دارد. کافی است چشمان خود را ببندیم و ببینیم موسیقی ما را کجاها که نمی‌برد.

نوای کمانچه حس و حالی ایرانی دارد و همانگونه که از کمانچه انتظار می‌رود سوزی در فریادهای گاه و بیگاهش به گوش می‌رسد؛ مادامی که اوج می‌گیرد گویی که روح را نوازش می‌کند و آن را به پرواز در می‌آورد.

نوای پیانو اما مدرن است و چندان خبری از حس و حال پیانوی ایرانی نیست، ولی جالب است چراکه ترکیب این دو ساز عجیب با هم عجین شده و گوش نواز است.

چشمانتان را ببندید و ببینید این موسیقی شما را کجا که نمی‌برد!

موسیقی که نواخته می‌شود چنین است که از همان ابتدا مخاطب را وا می‌دارد که لحظه‌ای دست از گوش دادن برندارند.

اتفاقا ترکیبی که نواخته می‌شود هم بسیار ساده است، یک کمانچه با اجرای حسام اینانلو و پیانوی پیمان یزدانیان؛ فضا گوش نواز است، پیانیست با طمانینه انگشتان خود را روی آکورد می‌رقصاند و دیگری آرشه کمانچه را با سبک‌بالی به حرکت در می‌آورد.

چشمانتان را ببندید و ببینید این موسیقی شما را کجا که نمی‌برد!

گاه شاهد پیشروی پیانو و گاه کمانچه هستیم در جایی هم این دو با هم متصل می‌شوند و آوایی شگرف را به گوش می‌رسانند.

به هر جهت این موسیقی که کلام ندارد، اما پر است از حرف‌ها و آوازها؛ چراکه با همان زبان حقیقی موسیقی با مخاطب خود سخن می‌گوید و اینگونه تک تک مخاطبان می‌توانند برداشت متفاوتی از اثری که اجرا می‌شود داشته باشند. 

دانلود ویدیو

در نهایت اگر این روزها از گذر پرتکرتر روزهای خود به تنگ آمده‌اید و به دنبال زمانی برای فرار از تکرارها هستید و می‌خواهید دقایقی رها شوید، حضور در چنین کنسرتی برای خود شماست و کمک می‌کند دقایقی هر چند کوتاه حال خوب بگیرید و تا چند روز با این حس خوب زندگی کنید.

چشمانتان را ببندید و ببینید این موسیقی شما را کجا که نمی‌برد!

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، کنسرت دونوازی پیانو و کمانچه پیمان یزدانیان و حسام اینانلو، شامگاه پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار شد.

پیمان یزدانیان (نوازنده پیانو) و حسام اینانلو (نوازنده کمانچه)، تاکنون ۴ اجرای رسمی مشترک را روی صحنه برده‌اند و شب گذشته در پنجمین همکاری خود، با دونوازی پیانو و کمانچه، با مخاطبان خود دیدار کردند.

از پیمان یزدانیان و حسام اینانلو، آلبوم «رام» منتشر شده است. این آلبوم به صورت اجرای زنده در آبان ماه سال ۹۴ در تالار وحدت ضبط شده که پیمان یزدانیان پیانو و حسام اینانلو نیز بداهه نوازی کمانچه را هم‌نوازی می‌کند. آلبوم «رام» دارای چهار بخش است که بخش اول شامل مونولوگ پیمان یزدانیان، بداهه نوازی پیانو است و سه بخش بعدی به دونوازی پیانو با کمانچه و کمانچه آلتو اختصاص دارد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top