امروز: دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 21 شوال 1445 | 2024-04-29
کد خبر: 48423 |
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
24 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سال گذشته به منظور کنترل و مدیریت مصرف برق ساعت کاری ادارات تغییر کرد که منجر به صرفه‌جویی۸۵۰ مگاواتی برق شد، امسال نیز قرار است این طرح از ۱۵ خرداد ماه اجرایی شود و پیش‌بینی می‌شود که ۱۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت بگیرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، برای تامین برق پایدار در تابستان، بخش‌های مختلف در طرح‌های مدیریت مصرف شرکت می‌کنند، تغییر ساعات کار ادارات به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت بار شبکه در تابستان است، از آنجا که تعیین و تنظیم ساعات کار ادارات در اختیار هیات وزیران است، با اخذ موافقت دولت، ساعات کاری ادارات در فاصله ١۵ خرداد تا ١۵ شهریور از ساعت ۶ صبح  تا ١٣ خواهد بود.

این طرح در سال گذشته نیز اجرا شده بود که با تاکید رئیس جمهور در خصوص آغاز به کار متروها، مهدهای کودک و شناوری ابتدای صبح برای کارمندانی که فرزند خردسال داشتند، رضایت نسبی کارمندان  و سایر بخش‌ها را بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، کسب کرد.

با توجه به خاموش شدن وسایل سرمایشی در ادارات، اجرای این طرح در سال گذشته موجب صرفه‌جویی٨۵٠ مگاواتی در مصرف برق شد که معادل مصرف دو یا سه استان کشور بود.  

بر اساس این مصوبه مقرر شده است که وسایل سرمایشی در ادارات واقع در اقلیم معتدل کشور، یک ساعت زودتر از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با پایان ساعت کار خاموش شود.

مصطفی رحبی مشهدی – سخنگوی صنعت برق – درباره چگونگی نظارت بر اجرای این طرح گفت: امسال هدف گذاری انجام شده برای صرفه جویی از محل اجرای این طرح حدود ١۵٠٠ مگاوات است، تاکنون حدود ٨٠ درصد از ادارات به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند و ادارات باقیمانده نیز  تا شروع فصل پیک به این نوع کنتورها مجهز خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران ادارات باید در ساعات کاری مصارف خود را ٣٠ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶٠ درصد کاهش دهند، اظهار کرد: با نصب کنتورهای هوشمند مصرف برق ادارات کنترل پذیر می‌شود و در صورتی که میزان صرفه‌جویی تعیین شده در مصوبه توسط ادارات رعایت نشود، شرکت‌های توزیع  می‌توانند این موضوع را رصد، پیگیری و کنترل کنند.

مدیریت مصرف برق در شرایط ناترازی تنها راه چاره است و در شرایط فعلی نیز چاره‌ای جز مدیریت مصرف وجود ندارد که اجرای این طرح نیز در همین راستا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top