امروز: سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 22 شوال 1445 | 2024-04-30
کد خبر: 48415 |
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
25 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رییس سازمان هواشناسی گفت: اعتبار این سازمان در سال جاری حدود ۳۰ درصد در بخش عمرانی و حدود ۳۵ تا ۳۷ درصد در بخش هزینه‌ای افزایش یافته است.

سحر تاجبخش در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا افزود: امسال اعتبار عمرانی سازمان هواشناسی حدود ۳۳۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص می‌توانیم ماموریت‌های خود را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ تخصیص بودجه خیلی بهتر بود و توسعه شبکه دیدبانی بهتر انجام شد اما در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۶ درصد از بودجه تامین شد.

رییس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سازمان هواشناسی جزو دستگاه‌هایی است که هم در حوزه اعتبارات هزینه‌ای و هم در حوزه اعتبارات عمرانی نیازمند بازنگری و جهش جدی است، تاکید کرد: این سازمان هم در زمینه دریافت مزایا و هم در تامین اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات نیاز انجام اقداماتی جدی است.

وی با اشاره به خروج برخی پرسنل هواشناسی به علت کمبود اعتبارات به‌ویژه در سطح استان‌ها از سازمان برنامه و بودجه خواست که نگاه ویژه‌ای به اعتبارات این سازمان داشته باشد.

تاجبخش اضافه کرد: پیشنهادهایی را در این زمینه مطرح خواهیم کرد که اگر مورد تایید وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های مادر مانند سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور قرار بگیرد شاید شرایط بهتر شود.

رییس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در بخش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای یا اعتبارات عمرانی باید حتما اتفاق ویژه‌ای بیفتند چون بیشتر تجهیزات ما از طریق خریدهای ارزی تامین می‌شود و با توجه به نرخ ارز بودجه‌های فعلی خیلی کفاف نیازهای ما را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه تنها حدود ۶۶ درصد از اعتبارات سال ۱۴۰۲ تخصیص یافت، گفت: این وضعیت ما را با مشکل جدی مواجه می‌کند. ضمن اینکه پرداخت‌ها به ‌صورت نقدی نبود و اسناد بود و برخی از پیمانکاران ما چون به‌صورت ارزی می‌کنند، مقداری برای این تبدیل‌ها با سختی مواجه هستند.

تاجبخش در پایان ابراز امیدواری کرد که سال جاری پرداخت‌های عمرانی بهتر انجام شود تا بتوان شبکه دیدبانی را سریع‌تر تجهیز کرد.
انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top