امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 47296 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
48 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رئیس اتاق اصناف تهران از اعمال محدودیت برای طبخ و عرضه غذا در انظار عمومی طی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان هیچ ممنوعیتی برای طبخ غذای بیرون بر نداریم و با آن دسته واحدهای صنفی متخلف که اقدام به سرو غذا در محل کنند برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، حمیدرضا رستگار گفت:هیچ‌ ممنوعیتی برای طبخ غذای بیرون بر در ماه مبارک رمضان نداریم، اما محدودیت داریم که در انظار عمومی ‌به صورت اشکار غذا تهیه و طبخ و به فروش رسانده شود؛ لذا غذا فقط به صورت بیرون بر عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: معمولاً برخی اتحادیه‌ها آشپزخانه‌ای دارند که غذا را به صورت بیرون بر طبخ و عرضه می‌کنند و بیشتر اغذیه فروشان هستند که ممکن است مسافرانی از اقصی نقاط کشور بیایند و به زمان‌هایی بخورند که بعضاً به لحاظ فیزیکی معذور هستند یا بیماری دارند و نمی‌توانند روزه بگیرند، لذا ما برای این دسته افراد تدبیر کردیم که غذا را ببرند.

رستگار افزود: پیشنهاد ما این است که شرایطی فراهم کنیم که شهروندان اگر عذر شرعی دارند یا بیمارند و نمی‌توانند روزه بگیرند حداقل مواد غذایی به راحتی در اختیارشان قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان باید رعایت شئونات اسلامی صورت گیرد و حرمت این ماه نگه داشته شود، هر سال شاهد هستیم کسانی که می‌خواهند مواد غذایی طبخ شده ارائه بدهند بعضاً دچار مشکل می‌شوند که با اقدامات و تدبیر صورت گرفته بین پلیس و اصناف، رستوران‌ها و اماکنی را مشخص کردیم که غذا را طبخ کنند و به صورت بیرون بر در اختیار افرادی که نمی‌توانند روزه بگیرند، قرار دهند.

وی در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: شرایطش هم این است که در انظار طبخ غذا یا سرو غذا را به طور مشخص نداریم و به عبارتی تمام رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها متعهد شدند که غذای طبخ و آماده را به صورت بیرون بر و مصرف بیرون عرضه کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: با تفاهم و همفکری انجام شده اتحادیه‌ها در این زمینه همراهند، البته ممکن است برخی تخلفاتی داشته باشند که اعلام می‌کنیم، اگر تخلفی ببینیم به شدت برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top