امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 47098 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
27 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی معتقد است انتخابات نمادی از قدرت و امنیت ملی است و می‌گوید: حضور هنرمندان در این عرصه سرنوشت‌ساز می‌تواند الگویی باشد تا نشان‌دهند آن‌ها هم در کنار و همراه مردم هستند و هم اینکه هنرمندان نسبت به تعیین سهم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی‌ و هنری‌شان دغدغه‌مند و سهیم هستند.

مجید زین‌العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره نقش هنرمندان در ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات و مشارکت سیاسی، با اشاره به اینکه حضور هنرمندان پای صندوق‌های رأی در تالار وحدت برای نخستین‌ بار اتفاق افتاده است، گفت: این امر، ابتکار نویی بود تا هنرمندان حضور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خود را به صورت متمرکز نشان دهند.

 او افزود: انتخابات نماد قدرت ملی و نماد امنیت ملی است و قطعا حضور هنرمندان در این عرصه سرنوشت‌ساز می‌تواند الگویی باشد تا نشان‌ دهند آن‌ها در کنار و همراه مردم هستند و هم اینکه هنرمندان نسبت به تعیین سهم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی‌ و هنری‌شان دغدغه‌مند و سهیم هستند.

مدیرعامل بنیاد فارابی درباره ارزیابی‌اش از توجه به مشارکت سیاسی در ساخت آثار سینمایی نیز اظهار کرد: همه آثار سینمایی با توجه به اینکه نوعی تألیف هستند، گفتمان‌سازند و زمانی که اثری به مرحله ساخت می‌رسد، کارگردان در آن نقش تألیفی داشته و هم نویسندگان که همه این‌ها تجلی حضور اجتماعی مردم در عرصه‌های مختلف است. در واقع حضور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم فقط در انتخابات نیست و انتخابات یکی از نمادها  است. نمادهای مختلفی از حضور مردم داریم و طبیعتا آثار مختلفی در این زمینه  داشتیم.

 او در پایان گفت: امیدواریم مجلس آینده با حضور هنرمندان، سهم و توجه بیشتری به عرصه فرهنگ و هنری داشته باشند.

 انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top