امروز: چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 8 ذو القعدة 1445 | 2024-05-15
کد خبر: 47032 |
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ | ارسال توسط : |
27 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

دارنده ۲ مدال طلای جهان از روسیه که تنها برنده روس حسن یزدانی در رده بزرگسالان است، در توجیه شکست دور از انتظار خود مقابل عرفان الهی، گفت: او را جدی نگرفتم و به صورت تمرینی با او کشتی گرفتم!

ماگومد رسول گاژی ماگمدوف آزادکار شاخص کشتی جهان از روسیه در ۲ دوره رقابت‌های قهرمانی جهان در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ در وزن ۷۰ کیلوگرم صاحب مدال طلای جهان شد. در شرایطی که تیم بانک شهر با هدف کسب پیروزی‌های مطمئن اقدام به جذب این کشتی‌گیر برای حضور در رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان کرده بود، ماگمدوف در دیدار گروهی مقابل عرفان الهی کشتی‌گیر جوان و با آتیه ایران و دارنده مدال طلای جوانان جهان با نتیجه ۵ بر ۳ تن به شکست داد تا عجیب‌ترین نتیجه این رقابت‌ها رقم بخورد.

ماگمدوف در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در لاس‌وگاس آمریکا در دیدار نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم مقابل حسن یزدانی به برتری رسید و صاحب مدال طلای جهان شد تا نام او به عنوان اولین برنده حسن یزدانی در کشتی بزرگسالان جهان به ثبت برسد. او تنها کشتی‌گیر روس جهان است که تاکنون موفق به شکست یزدانی در رده بزرگسالان شده است. بعد از آن نیز تنها دیوید تیلور آمریکایی ۵ مرتبه موفق به شکست حسن یزدانی شد.

ماگومد رسول گاژی ماگمدوف در گفتگوی اختصاصی با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره شکست ناباورانه خود مقابل عرفان الهی در کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در تنکابن، اظهار کرد: من با ۶۰ درصد آمادگی در این مسابقات حاضر شدم و از نظر بدنی آمادگی خوبی نداشتم. فکر می‌کردم خیلی راحت می‌توانم او را شکست بدهم، به همین دلیل نیز به صورت تمرینی با او کشتی گرفتم!

دارنده ۲ مدال طلای جهان ادامه داد: البته از نظر بدنی مقابل او مشکلی نداشتم. اگر از همان ابتدای مبارزه، کشتی را جدی می‌گرفتم به برتری می‌رسیدم اما خیلی دیر کارم را شروع کردم و تاکتیک اشتباهی مقابل این کشتی‌گیر داشتم.

تنها برنده روس حسن یزدانی: الهی را جدی نگرفتم و باختم/ سیداکوف آماده نیست

وی در ادامه درباره وضعیت خود برای رسیدن به دوبنده تیم ملی روسیه، خاطرنشان کرد: به محض اینکه به روسیه بازگردم تمریناتم را برای مبارزه در مسابقات انتخابی تیم ملی از سر می گیرم.

ماگمدوف، در پاسخ به این سوال که آیا با وجود داشتن رقیب سرسخت و مطرحی همچون زائوربک سیداکوف، شانسی برای حضور در المپیک قائل است یا خیر، گفت: اگر مشکل خاصی برایم پیش نیاید و مریض نشوم یا ضرب نخورم، این شانس را برای خودم قائلم که به المپیک برسم.

چهره شاخص کشتی جهان، افزود: سیداکوف اخیرا بر روی کتف راست خود عمل جراحی انجام داده است. احتمالا به مسابقات می‌رسد اما از نظر بدنی کم می آورد چرا که بعد از عمل جراحی تمرینات منظمی نداشته است. اگر سیداکوف آمادگی خود را بدست بیاورد قطعا برای المپیک میان او و نفر برتر این وزن انتخابی برگزار می‌شود.

وی در ادامه درباره کنار رفتن جامبولات تدیف از هدایت تیم ملی کشتی آزاد روسیه و انتخاب حاجی مراد گاتسالوف به عنوان سرمربی روسیه، گفت: از آنجا که پس از انتخاب گاتسالوف در اردوی تیم ملی نبودم نمی‌توانم بگویم عملکرد کادر قبلی بهتر بوده یا کادر جدید. باید مقداری زمان بگذرد تا مشخص شود چه کسی بهتر است. در المپیک این موضوع مشخص خواهد شد.

ماگمدوف در پاسخ به این سوال که چه زمانی از دنیای قهرمانی خداحافظی می کند، خاطرنشان کرد: امسال آخرین حضور من در انتخابی تیم ملی روسیه است. بعد از المپیک پاریس از تیم ملی خداحافظی می‌کنم و فقط در رده باشگاهی و لیگ کشتی می‌گیرم.

دارنده ۲ مدال طلای جهان در ادامه گفتگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره خاطره خود از شکست حسن یزدانی چهره شاخص کشتی ایران در جریان دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در لاس وگاس آمریکا، خاطرنشان کرد: آن مسابقات اولین دوره حضور من در رقابت های قهرمانی جهان بود و با وجود تجربه کمی که داشتم موفق به شکست حسن یزدانی و کسب مدال طلای جهان شدم. این برد خاطره خیلی خوبی در زندگی من بر جای گذاشت. از آن به بعد هر دو برای کسب افتخارات بیشتر استارت زدیم.

وی در پایان درباره پیش‌بینی خود از عملکرد کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس، گفت: ایران، روسیه و آمریکا ۳ قدرت اصلی کشتی جهان هستند و فکر می‌کنم ایران در المپیک حداقل جزو ۳ تیم برتر این رقابت ها باشد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top