امروز: دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 21 شوال 1445 | 2024-04-29
کد خبر: 46966 |
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ | ارسال توسط : |
57 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز توضیحاتی را در مورد عملکرد بازیکنان در مسابقات تیمی قهرمانی جهان و نرسیدن به سهمیه المپیک پاریس ارائه داد.

جمیل لطف‌الله نسبی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره‌ی این که اگر تیم ملی تنیس روی میز ایران موفق به شکست پرتغال می‌شد چقدر امکان داشت به عنوان سرگروه راهی دور بعد شود و مسابقه راحت‌تری را در مرحله حذفی برای گرفتن سهمیه المپیک انجام دهد، بیان کرد: در بازی با پرتغال، نیما عالمیان اولین بازی را انجام داد. نیما در گیم چهارم ده بر شش عقب بود اما توانست یازده بر ده جلو بیفتد و اگر بازی را می‌برد قطعا تاثیر بسیار مثبتی در روحیه‌ تیم داشت. نیما بسیار عالی بازی کرد. در حالی‌که قبلا به فریتاس باخته بود، در این بازی تا آستانه شکست دادن رنکینگ ۱۹ جهان پیش رفت اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: امیرحسین هدایی هم در گیم پنجم مقابل آپولونیا در حالی که با نتیجه ۱۰ بر ۷ جلو بود، بازی را باخت. این بازی هم می‌توانست به نفع ما باشد و نتیجه تیم در مقابل پرتغال را به نفع ما عوض کند. شاید اگر زودتر در محل مسابقات حضور داشتیم اختلاف ساعت با محل برگزاری نمی‌توانست بر روی بازیکنان ما اثر بگذارد و می‌توانستیم برنده این بازی باشیم.

لطف‌الله نسبی همچنین گفت: اگر پرتغال را می‌بردیم به لحاظ روحی و روانی تاثیر مثبتی می‌گذاشت و قطعا در گروه می‌توانستیم اول شویم. در این صورت شرایط برای کسب سهمیه به مراتب راحت‌تر  بود چون در جدول حذفی با تیم‌های دوم وسوم گروه‌های دیگر بازی می‌کردیم که اکثر قریب به اتفاق آنها را می‌توانستیم شکست دهیم و در بخش تیمی سهمیه المپیک را کسب کنیم.

از اختلال خواب نوشاد تا درخشش نیما در قهرمانی جهان

مقابل آلمان از پیش باخته حاضر نشدیم

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آلمان حریف قدرتمندی برای ایران بود و بازیکنان با تفکر شکست دادن این تیم وارد زمین شده بودند؟ تصریح کرد:  در بازی با آلمان به هیچ وجه از پیش باخته به مصاف این حریف نرفتیم و اساسا در رقابت با هیچ تیمی از پیش باخته نیستیم به غیر از چین که تمام دنیا در برابر آن از قبل شکسته خورده هستند.

انتظار از هدایی بیشتر بود

او در مورد عملکرد امیرحسین هدایی که بازی‌های حساسی را واگذار کرد، گفت: انتظارات از امیرحسین هدایی نسبت به عملکردش بیشتر بود. شاید اگر بازی مقابل” آپولونیا” را که جلو بود، نمی‌باخت، نتایج بهتری کسب می‌کرد. این باخت یک مقدار در روحیه امیرحسین اثر منفی گذاشت. امیرحسین خودش تعریف می‌کرد که وقتی ۱۰ بر ۷ از “آپولونیا” جلو بود به ذهنش آمده که نکند این بازی را هم مثل بازی باشگاهی‌اش ببازد و همین فکر منفی در آن لحظات حساس، موجب باختش شد وتمرکزش را از دست داد.

از اختلال خواب نوشاد تا درخشش نیما در قهرمانی جهان

از ماجرای اختلال خواب نوشاد تا درخشش نیما

لطف‌الله نسبی در مورد عملکرد نوشاد و نیما عالمیان تاکید کرد: نوشاد از هشت بازی که انجام داد، چهار پیروزی و چهار شکست داشت و برابر بازیکنان یک و دو تیم‌های حریف بازی کرد و عملکرد بسیار خوبی داشت. نوشاد به دلیل خستگی بازی مقابل مصر که تا حدود ۱۱ونیم شب طول کشید و همچنین اختلال خواب، نتوانست در برابر رومانی خوب بازی کند. قطعا خستگی، عدم استراحت کافی و نبود زمان برای ریکاوری مناسب، باعث شد که برابر رومانی دو شکست داشته باشد. مطمئنم که اگر شرایط عادی بود هرگز به این دو بازیکن رومانی نمی‌باخت. نیما درخشان‌ترین بازی‌های عمرش را در این مسابقات انجام داد. چهار پیروزی و دو باخت در برابر بازیکنان یک تیم‌های مقابل داشت و به مراتب کارش سخت بود اما به خوبی از عهده مسئولیتش برآمد.

ایران در عین شایستگی سهمیه المپیک نگرفت

سرمربی تیم ملی با اشاره به از دست دادن سهمیه تیمی المپیک تاکید کرد: هدف ما کسب سهمیه تیمی بود و نرسیدن به این هدف آن هم در عین شایستگی، قطعا ناراحت کننده است اما این شکست‌ها حتما اثراتش را بر روی بازی بچه‌ها خواهد گذاشت و آنها را برای پیروزی‌های آینده آماده خواهد کرد.

از اختلال خواب نوشاد تا درخشش نیما در قهرمانی جهان

نقاط ضعفی که ایران داشت

او در مورد نقاط ضعف پینگ‌پنگ‌بازان در مسابقات تیمی جهان گفت: از لحاظ آمادگی جسمانی و سرویس و دریافت باید بیشتر کار شود. باید سرعت بازی بچه‌ها را با تقویت آمادگی جسمانی ارتقاء دهیم تا به سطح یک دنیا نزدیک‌تر شوند. همچنین باید روی استفاده از ضربات قبل از اوج که باعث افزایش سرعت بازی و کم کردن زمان عکس‌العمل حریفان می‌شود، کار کنیم.

برنامه پینگ‌پنگ‌بازان برای کسب سهمیه المپیک

لطف‌الله نسبی در مورد برنامه تیم ملی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در منطقه آسیایی میانه گفت: برای گرفتن سهمیه آسیای میانه باید به ازبکستان برویم. قبل از حضور در  این مسابقات، نوشاد و هدایی در مسابقات سنگاپور و عربستان شرکت خواهند کرد. ضمنا امیرحسین هدایی در مسابقات اسلوونی و چند تورنمنت دیگر شرکت می‌کند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top