امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 44164 |
تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ | ارسال توسط : |
53 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: درام خانوادگی و موزیکال عربی «سوکار» قرار است به صورت همزمان در اکثر کشورهای عربی اکران عمومی شود.به گزارش صبا، تمام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، شمال آفریقا و خاورمیانه، میزبان این فیلم پرسروصدا هستند. سوکار اگر چه توسط گروه ام بی سی تهیه شده که اصلیتی عربستانی دارد و در دو سال […]

گروه فرهنگی: درام خانوادگی و موزیکال عربی «سوکار» قرار است به صورت همزمان در اکثر کشورهای عربی اکران عمومی شود.به گزارش صبا، تمام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، شمال آفریقا و خاورمیانه، میزبان این فیلم پرسروصدا هستند.

سوکار اگر چه توسط گروه ام بی سی تهیه شده که اصلیتی عربستانی دارد و در دو سال اخیر فعالیتهای هنری بسیار زیادی داشته، اما بیشتر یک محصول مشترک عربی به نظر می رسد.سازندگان فیلم کتمان نمی کنند که طرح اصلی فیلمنامه‌شان را از داستان معروف کودکانه آمریکایی «بابا لنگ دراز» جین وبستر گرفته‌اند و آنرا با شرایط روز جامعه عرب تطبیق داده‌اند.

فیلمنامه اقتباسی سوکار را هبا میشاری حمدا نویسنده کویتی نوشته و کارگردانی فیلم را تامر مهدی اهل مصر به عهده داشته است.یکی از دو نقش اصلی فیلم را حلا تورک بازی کرده که در چند سال اخیر یکی از ستارگان مطرح و رو به رشد جامعه هنری جهان عرب بوده است.

داستان سوکار در یک یتیم خانه اتفاق می افتد و کاراکتر محوری اش پسربچه ای به نام سوکار است.سوکار و دوستانش هر روز صبح با این امید از خواب بیدار می شوند که تغییری مهم و چشمگیر در زندگی شان رخ دهد و آنها وارد دنیایی رنگین و سرشار از خوشبختی شوند.یکی از موانع اصلی در برآورده شدن این آرزوی قشنگ، رطیبه سرپرست و مسئول یتیم خانه است که شرایط زندگی را برای بچه های این مکان بسیار سخت و طاقت فرسا کرده است.

تهیه کنندگان فیلم که امید بسیار زیادی به فروش بالای آن در جدول گیشه جهان عرب دارند، تاریخ ۱۲ اکتبر پیش رو را به عنوان زمان نمایش عمومی اش انتخاب کرده اند.آنها امیدوارند موفقیت کلان مالی و انتقادی سوکار، راه را برای اکران عمومی آن در جهان غرب و به ویژه قاره اروپا هموار کند.

در چند سال اخیر، صنعت سینمای کشورهای عرب با موفقیت‌های مالی خوبی در کشورهای منطقه روبرو شده و همین نکته، هنرمندان جهان عرب را به فکر افزایش فعالیت‌های سینمایی انداخته است.در این بین، عربستان که تا همین چند سال قبل اصلا چیزی به نام سینما و فعالیتهای سینمایی نداشت، خود را به عنوان پیشتاز حرکات هنری در این منطقه معرفی کرده است.

هالیوود در سال ۱۹۵۵ نسخه ای از داستان بابا لنگ دراز را با بازی فرد آستر و لزلی کارون تولید کرد که داستانش در خاک فرانسه اتفاق می افتاد و ژان نگولسکو فرانسوی کارگردانش بود.بجز این اثر کلاسیک، بسیاری از کشورهای جهان این داستان مشهور را تبدیل به فیلمهای زنده و انیمیشن زیادی کرده‌اند.کشور ژاپن در این رابطه پیشتاز بوده و بیشترین تعداد فیلم و مجموعه زنده و کارتونی را از این اثر تولید کرده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top