امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 43741 |
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
95 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

دبیرکمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد: برای راهپیمایی اربعین امسال ۷۸۶ هکتار پارکینگ با ظرفیت استقرار ۴۹۷ هزار خودرو در پایانه های مرزی در نظر گرفته شده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، حجت الله غلامعلی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه این کمیته از سال گذشته بعد از ایام اربعین حسینی، اقدام به بررسی عملکرد و آسیب شناسی این مراسم در ۱۴۰۱ کرد ، اظهار کرد : در این آسیب شناسی تلاش کردیم مشکلات و نیازهایی که در مراسم اربعین سال گذشته وجود داشت را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کنیم .

این مقام مسئول در ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در همین چهارچوب از شش استان هدف و پایانه های مرزی بازدید میدانی انجام شد و نیازها و مشکلات احصا شد گفت: از جمله اقدامات در سال جاری در حوزه زیرساخت‌ها ،پارکینگ‌ها و بهبود وضعیت مسیرهای مواصلاتی بوده است.

غلامعلی با بیان اینکه در همین چهارچوب ۸۵۰ کیلومتر از مسیرهای مواصلاتی به پایانه‌های مرزی را روکش و لکه‌گیری کردیم و ۱۳۷ کیلومتر جدید احداث شده است ،ادامه داد: سال قبل ۶۸۰ هکتار برای پارکینگ خودرو ها در نظر گرفته شده بود که این رقم در سال جاری به ۷۸۶ هکتار برای پارکینگ ۴۹۷ هزار خودرو افزایش پیدا کرده است .

وی همچنین با بیان اینکه یکی از مشکلات زائران در سال های گذشته موضوع سرویس‌های بهداشتی بود، افزود : در سال جاری ۲۰۰۰ چشمه سرویس بهداشتی به ظرفیت سرویس‌های بهداشتی اضافه شد و ما در مجموع ۵۰۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در شش استان هدف خواهیم داشت.

این مقام مسوول در ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در سال گذشته در مبادی مرزی ۳۲۶ گیت برای ورود و خروج زائران در نظر گرفته شده بود، گفت : با همکاری دولت عراق ۱۷۸ گیت جدید ایجاد شده است و در مجموع تعداد گیت ها برای ورود و خروج زائران به ۵۰۴ عدد افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top