امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 41616 |
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۳۲ | ارسال توسط : |
131 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: درآمد صنعت نشر بریتانیا در سال ۲۰۲۲ رکورد شکست.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا،‌ صنعت نشر بریتانیا با درآمد کلی ۶.۹ میلیارد پوند رکورد جدیدی را در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند.گزارش سالانه «انجمن ناشران»‌ نشان می‌دهد که فروش در بازار کتاب در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با ۴ درصد افزایش همراه بوده […]

گروه فرهنگی: درآمد صنعت نشر بریتانیا در سال ۲۰۲۲ رکورد شکست.به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا،‌ صنعت نشر بریتانیا با درآمد کلی ۶.۹ میلیارد پوند رکورد جدیدی را در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند.گزارش سالانه «انجمن ناشران»‌ نشان می‌دهد که فروش در بازار کتاب در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با ۴ درصد افزایش همراه بوده است و در مجموع ۶۶۹ میلیون کتاب فیزیکی در بریتانیا به فروش رسیده که بیشترین آماری است که تاکنون به ثبت رسیده است.
 

حوزه صادرات نیز با توجه به فروش کلی ۴.۱ میلیارد پوند در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۸ درصدی همراه بوده است. «نفس‌گیر»‌ نوشته «آلیس اوسمن»،  بیشترین صادرات از بریتانیا را داشت و با اقتباس از آن سریالی برای نتفلیکس ساخته شد. پنجمین جلد از این مجموعه کتاب در سال جاری منتشر خواهد شد و «اوسمن»‌ نیز ماه جاری از نگارش جلد ششم و پایانی این مجموعه خبر داد.

البته فروش داخلی با در نظر گرفتن ۲.۷ میلیارد پوند ۱ درصد کاهش داشت و افزایش در فروش کتاب‌های چاپی با بازار صادرات به وجود آمد.گزارش سالانه همچنین آمار نشر آموزشی و دانشگاهی را بررسی کرد. درآمد کلی نشر آموزشی ۶۳۴ میلیون پوند بود که ۱۶ درصد افزایش داشت، در حالی که درآمد ناشران دانشگاهی با ۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۳.۵ میلیارد پوند رسید.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top