امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 34302 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ | ارسال توسط : |
128 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه امسال حتما کمبود نیروی معلم خواهیم داشت گفت: از سپردن حق‌التدریس به همکاران موظفی، خرید خدمات آموزشی و سایر روش‌ها برای جبران کمبودها بهره می‌گیریم؛ وضعیت نیروی انسانی تا پایان مرداد تعیین تکلیف خواهد شد.

مسعود بهرامی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پیرامون آخرین اقدامات انجام شده جهت ساماندهی نیروی انسانی باتوجه به فرصت باقی مانده تا مهرماه و آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: نتایج نقل و انتقالات معلمان هفته گذشته اعلام شد و با توجه به اینکه امسال نقل و انتقالات براساس شرایط سامانه انجام شد در حال پالایش هستیم تا وضعیت ورودی و خروجی‌های مان مشخص شود.

وی افزود: نقل و انتقالات یکی از مولفه‌های موثر در ساماندهی نیروی انسانی است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران همچنین دومین مولفه، قطعی شدن وضعیت ورودی‌های ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یا همان آزمون استخدامی است که مصاحبه پذیرفته‌شدگان انجام شده و نتایج نیز به زودی اعلام می‌شود.

بهرامی به وضعیت خروج نیرو و بازنشستگی فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۴۸۰۰ نفر از همکاران ما شرایط بازنشستگی دارند. در حال بررسی هستیم که چه تعداد متقاضی بازنشستگی و چه تعداد مایل به استمرار خدمت‌اند. در کنار این سه مولفه مهم، موارد دیگری چون مرخصی‌ها، وضعیت جذب سرباز معلم ها و مانند آن نیز در ساماندهی نیروی انسانی اثرگذار است.  

وی ادامه داد: البته فرایند ساماندهی، متوقف نشده و ما این کار را از تیرماه آغاز کردیم. با مناطق ۲۱ گانه پیش‌نویس تفاهم‌نامه نیروی انسانی رد و بدل شده و تقریبا مناطق تا حد زیادی می‌دانند که قرار است چه اتفاقی بیفتد و در حال برنامه‌ریزی هستند.  

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه حتما کمبود نیرو خواهیم داشت گفت: از سپردن حق‌التدریس به همکاران موظفی، خرید خدمات آموزشی و سایر روش‌ها برای جبران کمبودها بهره می‌گیریم و وضعیت نیروی انسانی تا پایان مرداد تعیین تکلیف خواهد شد.

بهرامی عوامل موثر در بروز کمبود نیروی انسانی را برشمرد و اظهار کرد: به علت نزدیکی شهرستان‌های تهران به شهر تهران، تقاضا برای انتقال به شهر تهران بالاست. از سوی دیگر با افزایش چشمگیر جمعیت دانش آموزی مواجهیم که یک علت آن مهاجرت‌های درون و برون استانی و دیگری به علت افزایش جمعیت اتباع است و در نهایت امسال با افزایش چشمگیر جمعیت دانش‌آموزی مواجهیم.

وی اضافه کرد: به همین جهت امسال حدود ۱۴۰۰ کلاس درس به شهرستان‌های استان تهران افزوده می‌شود. نگرانی برای نیروی انسانی به حق است اما درحال تلاشیم که در سال تحصیلی جدید دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top