امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 23672 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
279 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

یکی از فرماندهان عراقی درباره غیبت زائران ایرانی در اربعین سال گذشته گفت: درد بزرگی بر سینه ما بود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، مراسم اصلی اربعین امروز، سه‌شنبه ششم مهرماه در شهر کربلا برگزار شد. بنا بر آخرین آمار سازمان حج و زیارت بیش از ۸۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در این مراسم  وارد عراق شده‌اند، این درحالی است که دولت عراق با ورود ۶۰ هزار زائر ایرانی موافقت کرده بود. تجمع زائران در مرزهای زمینی و ورود گروهی از آن‌ها بدون ویزا به عراق از طریق هواپیمایی این کشور، معادلات را به‌هم زد.

دولت عراق در اربعین سال گذشته ورود زائران خارجی را محدود کرده بود و مرزهای دو کشور بنا به توافق صورت‌گرفته بسته ماند. زائران ایرانی پس از یک سال وقفه، امسال با ظرفیت محدود مجوز شرکت در پیاده‌روی اربعین را گرفته‌اند. علی حمدانی یکی از فرماندهان عملیات در عراق، در این‌باره گفت: حضور نداشتن زائران ایرانی درد بزرگی بر سینه ما بود.

او در دیداری که با مسؤولان ستاد فرهنگی اربعین در شهر کربلا داشته درباره غیبت زائران ایرانی در اربعین سال گذشته، بیان کرد: میزبانی از زائران افتخار بزرگی است و خدا را شکر می‌کنیم که هر سال عاشقانه و مشفقانه به استقبال زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌رویم و با تمام وجودمان خدمتگزاری می‌کنیم.

در اربعین سال گذشته که بدون حضور زائران خارجی برگزار شد، حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر شرکت داشتند. منابع عراقی اعلام کرده‌اند امسال نیز نزدیک به ۱۴ میلیون زائر در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top