امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 2044 |
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ | ارسال توسط : |
1819 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس معتقد است از طرفی لهستان برای منافع خود به دستور آمریکا اقدام به برگزاری اجلاس ضدایرانی می‌کند و از سوی دیگر مقامات آنها برای دلجویی به ایران سفر می‌کنند چرا که از قدرت ایدئولوژیک ایران هراس دارند.

 جلیل رحیمی جهان‌آبادی  با بیان اینکه آمریکا قصد دارد قدرت های درجه یک اروپا را علیه ایران اجماع و بازی جدیدی را آغاز کند، گفت: کاخ سفید در این بازی داستان را تغییر داده و پرونده اتمی را کنار گذاشته است و صرفا مسأله تروریسم و نقش سفارتخانه های ایران در حوادث تروریستی و همچنین آزمایش های موشکی را محور قرار می دهد.

آمریکا به دنبال اجماع ضد ایرانی میان کشورهای اروپا از روش‌هایی غیر از اتهام درباره فعالیت‌های هسته‌ای است

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها اروپایی ها را می  ترسانند تا قدرت های درجه دو و سه اتحادیه را به بازی بگیرند، عنوان کرد: آنها قصد دارند از طریق فضاسازی رسانه ای اجماع مجدد علیه ایران ایجاد کرده و هزینه همکاری ایران را بالا ببرند.

وی افزود: زمانی که صهیونیست ها یا منافقین از طریق رسانه های خود اعلام می کنند ایرانی ها به دنبال حمله تروریستی در یک کشور اورپایی بوده و قصد داشتند در اجلاس اپوزیسیون بمب گذاری کنند و یا زمانی دیپلمات های ایران را متهم به اقدامات خاصی علیه کشورها می کنند، این فضا باعث می شود هزینه ایستادن کنار این افراد برای شرکت ها و شخصیت های سیاسی اروپایی بالا می رود و از آنجایی که احساس می کنند تحت فشار افکار عمومی قرار می گیرند خود را از این بازی ها کنار می کشند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه البته اروپایی ها حمایت خود از گروهک های منافقین را کنار نمی گذارند، عنوان کرد: با این حال آنها دیگر حاضر به پرداخت هزینه بالایی که همراهی کنار منافقین ایجاد می کند، نیستند و دیگر نمی پذیرند که فعالیت های اتمی ایران غیرصلح آمیز بوده، به دنبال ساخت بمب اتم است و رآکتور مخفی دارد چرا که ایران را به صورت شفاف نظارت می کند و آژانس هم فعالیت ها را تأیید کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اکنون آمریکایی ها به دنبال بازی جدیدی  علیه ایران هستند که بگویند جمهوری اسلامی نقض حقوق بشر می کند، فضای نامناسبی در کشور دارد و مخالفان را در خارج از کشور ترور می کند تا اجماع سیاسی و امنیتی علیه ایران صورت دهند.

Related image

اجلاس لهستان مداخله آشکار در امور داخلی کشورها است

وی در ادامه با اشاره به اقدام لهستان مبنی بر میزبانی اجلاس ضد ایرانی، اظهار داشت: این اجلاس مداخله آشکار در امور داخلی کشور ما بوده و نقض آشکار در استقلال و امور داخلی کشورها است و دولت لهستان با این اقدام  به منافع ایران و به روابط خود با کشورمان ضربه وارد می کند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه وزارت خارجه باید قاطعیت بیشتری در برخورد با لهستان داشته باشد، گفت: ورشو از طرفی می خواهد از رابطه با واشنگتن و حرف شنوی از آنها سود ببرد و از سوی دیگر نمی خواهد مقابل تهران بایستد چرا که ایران نیز کشور قدرتمندی در خاورمیانه بوده، نفوذ ایدئولوژیک و ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و نفت خیز است لذا بازار ایران برای آنها اهمیت دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دنیای امروز دنیای منافع بوده و سیاست نیل به منافع است، خاطرنشان کرد: آمریکا هیچ فشاری به لهستان به خاطر سفر معاون وزیر خارجه این کشور به ایران نخواهد آورد چرا که لهستانی ها پیش از این آمریکا را توجیه کرده اند که باید ضمن انجام دستورات آمریکا، نظر ایران را نیز جلب کنند.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top