امروز: شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ذو القعدة 1445 | 2024-06-01
کد خبر: 1918 |
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ | ارسال توسط : |
1783 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

عضو فراکسیون امید در مجلس: عدم اعتماد مردم به فعالیت در احزاب نخستین مانع محسوب می شود و به نوعی ذهنیت بد نسبت به فعالیت حزبی ایجاد شده است. بوجود آمدن چنین دیدگاهی برخواسته از اظهارات و رفتار برخی مسئولان و نخبگان است که در سخنانشان عنوان می کنند که طرفدار هیچ حزبی نیستند./ پیش بینی ردیف بودجه برای کمک به احزاب، منجر به وابستگی این حزب ها به دولت و اتخاذ مواضع دولتی از سوی آنها می شود. در هیچ کشوری احزاب با پول و کمک مالی دولت نتواسته اند دوام بیاورد. دولت می تواند بجای پیش بینی بودجه، زمینه فعالیت احزاب را فراهم کند.

دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی ضمن انتقاد از پیش بینی اعتبار در بودجه های سالانه برای احزاب، گفت: در هیچ کشوری احزاب با پول و کمک مالی دولت نتواسته اند دوام بیاورد از این رو احزاب باید از طریق دریافت حق عضویت بتوانند منابع مالی خود را تامین کنند.

نباید کمک مالی دولت ها به احزاب منجر به گروکشی شود

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این بین یادآور می شود به عنوان استثنا اگر دولت ها به تشکل های مردم نهاد و البته احزاب نوپا کمک مالی بدون نظر داشته باشند می تواند به شکل گیری آنها کمک کند اما اگر در ادامه این روند دریافت کمک به اجرای سیاست های خاص منجر شود بهتر است که این اتفاق رخ ندهد.

احزاب باید نمایانگر تنوع افکار و سیاست در جامعه باشند

وی با اشاره به اینکه احزاب باید نمایانگر تنوع افکار و سیاست در جامعه باشند، ادامه داد: بنابراین درنظر گرفتن ردیف بودجه برای کمک به احزاب، منجر به وابستگی این حزب ها به دولت و اتخاذ مواضع دولتی از سوی آنها می شود.

دولت می تواند بجای پیش بینی بودجه، زمینه فعالیت احزاب را فراهم کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت می تواند بجای پیش بینی بودجه، زمینه فعالیت احزاب را فراهم کند، تصریح کرد: در واقع دولت ها باید به سمت کاهش هزینه های سیاسی-امنیتی احزاب برای فعالیت بیشتر گام بردارند.

عدم اعتماد مردم به فعالیت در احزاب نخستین مانع فعالیت حزبی محسوب می شود

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین منابع مالی اولین مشکل فعالیت حزب در ایران محسوب نمی شود، افزود: در واقع عدم اعتماد مردم به فعالیت در احزاب نخستین مانع محسوب می شود و به نوعی ذهنیت بد نسبت به فعالیت حزبی ایجاد شده است.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد بوجود آمدن چنین دیدگاهی برخواسته از اظهارات و رفتار برخی مسئولان و نخبگان است که در سخنانشان عنوان می کنند که طرفدار هیچ حزبی نیستند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top