امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 17975 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ | ارسال توسط : |
337 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

روند کند واکسیناسیون در کشور ژاپن با انتقادهایی روبرو شده است که ممکن است سلامت ورزشکاران را به خطر بیندازد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، بیش از دو ماه پس از آغاز واکسیناسیون ، ژاپن هنوز از بقیه کشورهای توسعه یافته عقب است و سوالاتی را درباره آمادگی برگزاری المپیک در توکیو ایجاد می کند.

براساس داده ها ، ۱.۳ درصد از جمعیت ژاپن حداقل یکی از دو دوز واکسن را دریافت کرده اند ، در حالی که در ایالات متحده ۴۰ درصد ، در انگلیس ۴۹ درصد، در فرانسه ۲۰ درصد و در کره جنوبی همسایه که به دلیل کندی واکسن نیز مورد انتقاد قرار گرفته است ، بیش از ۴٪ از مردم این کشور واکسن زدند.

وزارت بهداشت تاکنون فقط واکسن Pfizer / BioNTech را تأیید کرده است و ژاپن را به واردات از اتحادیه اروپا وابسته می کند تا زمانی که واکسن های آسترازنکا و مدرنا احتمالاً ماه آینده چراغ سبز نشان دهند.

از ۲۳ آوریل، فقط بیش از ۱.۷۴ میلیون پرسنل پزشکی اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند که طی آن ۸۷۸ هزار نفر کاملاً واکسینه شده اند. 

رویکرد محتاطانه ژاپن  باعث شده است تا نگرانی هایی درباره میزبانی بازی‌های المپیک شنیده شود. هر چند خیلی ها در کشور ژاپن موافق برگزاری المپیک در زمان اوج شیوع کرونا نیستند، ولی مقامات همچنان به برگزاری این رقابت ها اصرار دارند.

در جلسه هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک که هفته قبل برگزار شد نیز هاشیموتو رییس کمیته برگزاری بازی های المپیک گزارشی را از روند کار ارائه داد. کمیته برگزاری بازی ها در این نشست بر آماده بودن توکیو جهت برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک تاکید کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top