امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 1061 |
تاریخ انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۹:۲۶ | ارسال توسط : |
3648 بازدید
۰
| 7
ارسال به دوستان
پ

رییس مجلس شورای اسلامی کل وقت نطق قبل از دستور امروز خود را به راهنمایی‌ها و توصیه‌های فردی و اجتماعی حضرت امام جعفرصادق (ع) اختصاص داد.

علی لاریجانی در نطق قبل از دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: در کلام امام عقلانیت در حکمرانی کلید رستگاری جوامع است.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: فرد و جامعه زمانی از قوه عقلانیت برخوردار می‌شود که در مسیر علم اندوزی قرار گیرد و توسعه علمی را راه اصلاح فرد و جامعه می‌داند. کرامت انسانی را نتیجه عقلانیت علمی فرد و جامعه می دانند. مبنای ترقی و پیشرفت هر فرد و جامعه‌ای در منظر امام  (ع) صداقت، عاقبت‌اندیشی، امانت داری و علم‌اندوزی است.

وی متذکر شد: وصیت شش گانه امام اساس زندگی مومنانه را بر مسئولیت شناسی، دور اندیشی و داشتن نگاه راهبردی و صدق می‌دانند که وصیتی بس اعتلاءبخش برای مسلمانان است. از خدا می‌خواهم به ملت ما توفیق دهد در مسیر سیره آن حضرت گام بردارند.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top