امروز: پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 11 جماد ثاني 1446 | 2024-12-12
کد خبر: 54499 |
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
6 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درخصوص صدور کارنامه عملکرد مدارس متوسطه دوم توضیحاتی ارائه کرد.

محسن زارعی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، گفت: کارنامه‌ای برای هر مدرسه براساس نتیجه عملکرد دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم آن مدرسه تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در هر رشته به تفکیک دروس برای هر مدرسه کارنامه‌ای تدوین و در اختیار آن‌ها قرار داده شده است افزود: این کارنامه فقط برای متوسطه دومی‌ها است که آزمون نهایی داشته‌اند تا نتیجه عملکرد دانش‌آموزان در سه پایه برای هر مدرسه تولید و به مدارس ارسال شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره هدف این کارنامه عملکردی ادامه داد: این کارنامه نشان می‌دهد در هر درسی دانش‌آموزان در چه سطحی قرار دارند و چه فاصله‌ای با نمره تراز امتحان دارند، همچنین این کارنامه کمک می‌کند تمرکز مدرسه بر دروس ضعیف بیشتر شود.

زارعی با بیان اینکه تحلیل‌ها آماده است که به تفکیک سوال به سوال در اختیار دبیرخانه‌های راهبری قرار گیرد گفت: نتیجه عملکردی دانش‌آموزان ناظر به هر درس است و نشان می‌دهد در هر درس چه سوالاتی را نتوانستند پاسخ دهند و چه عملکردی داشتند.

وی با بیان اینکه وقتی ضعفی در عملکرد دانش‌آموزان وجود داشته باشد، با این کار مدرسه ضعف را می‌فهمد اظهار کرد: مدارس باید در این حوزه دوره‌های توانمندسازی را در جهت بهبود کار برای همکاران برگزار کند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top