امروز: چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 20 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-23
کد خبر: 53807 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲ | ارسال توسط : |
1 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: فیلمبردار بریتانیایی که ۲ نامزدی اسکار در کارنامه داشت در ۷۷ سالگی درگذشت. به گزارش نقل از ورایتی، ریچارد پوپ، فیلمبردار بریتانیایی که در طول زندگی حرفه‌ای خود با کارگردان مایک لی همکاری کرد و یک نامزدی اسکارش را برای فیلم زندگی‌نامه‌ای «آقای ترنر» او در سال ۲۰۱۴ به دست آورد، از دنیا […]

گروه فرهنگی: فیلمبردار بریتانیایی که ۲ نامزدی اسکار در کارنامه داشت در ۷۷ سالگی درگذشت.

به گزارش نقل از ورایتی، ریچارد پوپ، فیلمبردار بریتانیایی که در طول زندگی حرفه‌ای خود با کارگردان مایک لی همکاری کرد و یک نامزدی اسکارش را برای فیلم زندگی‌نامه‌ای «آقای ترنر» او در سال ۲۰۱۴ به دست آورد، از دنیا رفت.

انجمن سینماگران بریتانیا در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، درگذشت پوپ را تایید کرد. در این بیانیه از پوپ به عنوان همکار فوق‌العاده‌ای یاد شد که برای علاقه زیادش به هنر سینما شهرت داشت و مشتاق پذیرش فن‌آوری‌ها و ایده‌های جدید بود و در عین حال اطمینان می‌داد که دستاوردها و مهارت‌های افراد پیش از او از بین نمی‌رود.

مشارکت هنری پوپ با مایک لی، که طولانی‌ترین همکاری حرفه‌ای او را رقم زد، با درام «زندگی شیرین است» در سال ۱۹۹۰ آغاز شد. این فیلم سومین فیلم بلند لی بود. پوپ پس از آن فیلمبردار همه فیلم‌های لی بود و سال ۲۰۱۵ برای فیلم «آقای ترنر» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شد. این فیلم درامی درباره آخرین سال‌های زندگی نقاش جی‌ام.دبلیو ترنر در دهه ۱۸۰۰ است. او جایزه انجمن سینماگران بریتانیا برای بهترین فیلمبرداری را برای این فیلم برد.

همکاری پوپ با لی و دیگر فیلمسازان بریتانیایی راه او را به سوی تولیدات هالیوود گشود و او با کریستوفر مک‌کواری در «راه تفنگ»، بری لوینسون در طنز «مرد سال» و ریچارد لینکلیتر در ۲ فیلم «من و اورسن ولز» و «برنی» کار کرد. پوپ اولین نامزدی اسکار خود را برای فیلم هیجان انگیز «شعبده باز» نیل برگر با بازی ادوارد نورتون در سال ۲۰۰۶ دریافت کرد.

ریچارد پوپ همچنین ۳ بار قورباغه طلایی جشنواره کمرایمیج را که هر سال برای گرامیداشت بهترین فیملبرداری در لهستان برگزار می شود، دریافت کرد. هر ۳ این جوایز برای دستاوردهای وی در فیلم‌های لی به دست آمد که «رازها و دروغ‌ها» در سال ۲۰۰۶ و «ورا دریک» در سال ۲۰۰۴ از جمله آنها بودند.

پوپ در بروملی، کنت در سال ۱۹۴۷ به دنیا آمد. اولین کار او به عنوان فیلمبردار در سریال مستند «جهان در عمل» بود. او در دهه ۱۹۸۰ به فیلم‌های داستانی تلویزیون روی آورد و نامزدی بفتا را برای کارش در «پورتر هاوس بلو» کسب کرد.

آخرین کار او با «حقایق سخت»، آخرین فیلم مایک لی رقم خورد که ماریان ژان باپتیست در آن نقش‌آفرینی می‌کند. لی در مصاحبه‌ای گفته بود که پوپ قبل از فیلمبرداری یک عمل جراحی قلب را پشت سر گذاشته بود. این فیلم در اوایل این ماه، پس از اکران خود در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو و قبل از نمایش در جشنواره فیلم نیویورک و جشنواره فیلم لندن با نقدهای بسیار موافق تحسین شد و قرار است برای حضور در فصل جوایز یک اکران محدود در ماه دسامبر داشته باشد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top