هاشم کارگر در گفتوگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در تشریح روند صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان خارج از کشور گفت: یکی از سیاستهای دولت سیزدهم و تاکیدات ریاست جمهوری و وزیر کشور، برقراری ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل بوده است که با هماهنگی های سازمان ثبت احوال کشور و وزارت امورخارجه و برگزاری چندین نشست در این باره، زیرساختهای لازم فراهم و امکان صدور و تحویل کارت هوشمندملی برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شد.
وی افزود: صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی از ابتدای سال جاری شروع و تاکنون در نمایندگیهای کوالالامپور، فرانکفورت، وین، نمایندگیهای اسلو، واشنگتن و استکهلم و بانکوک فعال شدهاند و در حال حاضر نیز هماهنگیهای لازم با وزارت امور خارجه جهت توسعه آن در ۱۳ نمایندگی دیگر در حال انجام است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: امکان اخذ درخواست کارت هوشمند ملی و تحویل آن از طریق خطوط ارتباطی موجود میان نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت احوال کشور، بواسطه وزارت امورخارجه، با انجام تغییرات در زیر ساخت و سامانه های کارت هوشمند ملی در محل نمایندگی های وزارت امور خارجه نیز فراهم شده است.
انتهای پیام
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.