امروز: پنجشنبه, ۱ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 20 جماد أول 1446 | 2024-11-21
کد خبر: 31754 |
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ | ارسال توسط : |
177 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی: در اوایل دهه ۱۳۶۰، کمدی ژانری نبود که بتوان با خیال راحت به‌سراغش رفت. شرایط ملتهب روز، تمایل نگاه رسمی به تأکید بر برخی مضامین خاص و بحث‌هایی در مورد میزان مجازِ سرگرم‌کنندگی فیلم‌های سینمایی، کار فیلمسازان را برای ورود به این عرصه سخت کرده بود و فیلم اجاره نشین ها هم از […]

گروه فرهنگی: در اوایل دهه ۱۳۶۰، کمدی ژانری نبود که بتوان با خیال راحت به‌سراغش رفت. شرایط ملتهب روز، تمایل نگاه رسمی به تأکید بر برخی مضامین خاص و بحث‌هایی در مورد میزان مجازِ سرگرم‌کنندگی فیلم‌های سینمایی، کار فیلمسازان را برای ورود به این عرصه سخت کرده بود و فیلم اجاره نشین ها هم از این قاعده جدا نبود. همین چند خط نشان می‌دهد که مهرجویی در فیلم اجاره نشین ها، اولین ساخته‌اش پس از چند سال دوری از ایران، چه سدّی را شکست.

 

در همین رابطه علی مصلح، فعال رسانه‌ای در توئیتر خود با انتشار تصویری ماندگار ار فیلم «اجاره نشین‌ها» نوشت:
به‌درستی گفته می‌شد که «اجاره‌نشین‌ها» در زمان نوشته شدن و ساخت، پیش‌بینی آینده مملکت است و آن ساختمان زهوار دررفته استعاره‌ای از ایران. حالا دیگر آینده نیست؛ شده زندگی روزمره ایرانیان. به لطف سازندگان دزد و غارتگر این بنا، پی‌درپی دیوار موال است که خراب می‌شود روی سر مردم.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top