به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا سید کمال هادیانفر با اشاره به وضعیت ترددها اظهار کرد: ترددها در طرح نوروزی سال جدید افزایش ۴۸ درصدی داشته و بیشترین تردد نیز مربوط به دیروز و پریروز بوده است. بیش از ۲.۵ میلیون تردد توسط ما ثبت شده و در این ترددها میزان تصادفات نگران کننده است.
وی افزود: تصادفات در استانهای جنوبی به علت طولانی بودن مسیر، نداشتن توان کافی راننگان و خستگی مفرط رخ میدهد. یکی از دلایل بروز این سوانح عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.
وی ادامه داد: ۳۰ درصد تصادفات ما به علت واژگونی بوده است و توصیه ما به رانندگان بستن کمربند ایمنی، رعایت قوانین و استفاده از خودرو ایمن است. همچنین ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق میافتد که کنترل این موضوع دقت و توجه بیشتر رانندگان را میطلبد.
هادیانفر با اشاره به تلفات نوروز ۱۴۰۱ گفت: در طرح نوروزی سال جدید تا کنون ۴۳۱ نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از ۸۰۰۰ نفر نیز مصدوم شده اند.
وی افزود: محور چالوس صبح امروز در مسیر مرزن آباد به سمت کرج باز شد و تردد در گیلان و مازندران نیز به صورت طبیعی در حال انجام است. بجز جاده چالوس، دیگر محورها به صورت رفت و برگشت در دسترس هستند و مشکلی ندارند.
۱۶ درصد تصادفات نوروزی با عابران پیاده بوده است
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در روزهای گذشته دیده شده برخورد با عابران پیاده در سطح شهرهای مهمان پذیر مانند اصفهان، تبریز و شیراز است. ۱۶ درصد تصادفات با با عابران پیاده بوده و خواسته ما این است که رانندگان بیشتر مراقب این موضوع باشند.
هادیانفر همچنین با بیان اینکه ۱۸ هزار خودرو به علت تخلف به صورت ساعتی توقیف شدهاند خاطر نشان کرد: قاطعانه با تخلفات حادثهساز مانند سبقت و سرعت غیرمجاز برخورد میکنیم. رانندگان سابقه دارها و دارای نمره منفی به طور ویژه کنترل میشوند. اگر رعایت نشود کشتهها بیشتر خواهد شد و امیدواریم که با اطلاعرسانی بیشتر و بهتر این عدد بزرگتر نشود.
انتهای پیام
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.