علی حسین رعیتی فرد در گفتوگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره تکمیل سامانه جامع روابط کار و حل برخی مشکلات زیرساختی آن جهت دسترسی بهتر کارگران و کارفرمایان، گفت: سامانه جامع روابط کار بیش از ۵۳ فرایند دارد که کلیه امور و وظایف محوله در این سامانه باید از لحاظ سیستمی ارائه خدمت شود تا بتواند بر بستر وب به جامعه هدف خود خدمت رسانی کند.
وی ادامه داد: هم اکنون ۱۱ فرآیند را در سامانه جامع روابط کار ارائه دادهایم و تعدادی از فرآیندهای دیگر هم آماده شده تا در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه زیرساختی مشکلاتی وجود داشت که با حل آنها زمینه برای دسترسی بهتر و سریعتر کارگران و کارفرمایان به اطلاعات و خدمات فراهم می شود.
رعیتی فرد تاکید کرد: بحث انتقال و ارسال و دریافت دادهها و اطلاعات نیاز است با سهولت بیشتری همراه باشد که این اتفاق در حال انجام است و امیدواریم دغدغه سرعت استفاده از پهنایباند و سرور برطرف و زیرساخت های لازم فراهم شود تا در سال آینده سامانه را به طور تکمیل شده در اختیار جامعه کارگری و کارفرمایی قرار بدهیم.
وی با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان بسیاری از موضوعات مرتبط به خود را از طریق این سامانه پیگیری می کنند، اظهار کرد: راه اندازی این سامانه گام موثری در بحث شفافیت، جلوگیری از تخلفات و ارائه خدمات مطلوبتر به جامعه هدف خواهد بود.
به گفته معاون وزیر کار، هم اکنون در حوزه بیمه بیکاری و رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما کلیه فرایند مربوط به مقرری بگیران بیمه بیکاری و ثبت دعاوی در سامانه جامع روابط کار انجام می پذیرد و انتظار می رود در حوزه های دیگر از جمله بازرسی کار نیز این کار صورت گیرد.
انتهای پیام
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.