به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، جعفر میعادفر در بازدید علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از مرکز اورژانس کشور درباره چالش های اورژانس کشور گفت: نیروی انسانی و امکانات از جمله آمبولانس از مهمترین چالش های ما است. از سال ۹۲ حدود ۲۰۰ پایگاه توانستیم ایجاد کنیم در حالی که قبل از آن اقدامات بهتری درخصوص ایجاد پایگاه انجام شده بود.
وی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی مهمترین بحث ما است و ما از آن رنج می بریم. متأسفانه نتوانستیم قانون ارتقای بهره وری کارکنان که مصوب مجلس شورای اسلامی است را به دلیل کمبود نیروی انسانی، اجرا کنیم.
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه خارج از ظرفیت های وزارت بهداشت به ما کمک کنید، گفت: سه سال است هیچ آمبولانسی وارد ناوگان نشده و نیمی از ناوگان ۵۷۰۰ آمبولانسی بیش از ۱۰ سال عمر دارند و اگر به این ناوگان خسته و فرسوده، آمبولانس وارد نکنیم بخشی از خدمات ما دچار چالش می شود. البته قرار داد یکهزار دستگاه آمبولانس را داریم اما بودجه آن مشخص نشده است و ما درخواست می کنیم تا بودجه آن که حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ به عنوان یک ضرورت لحاظ شود.
میعادفر با اشاره به اقدامات انجام شده برای گسترش اورژانس هوایی گفت: در این زمینه توسعه ۵۰ پایگاهی داشتیم و انتقال اعضاء از مهمترین اقدامات این اورژانس است که به صورت رایگان انجام می شود اما هزینه بالایی برای ما دارد و حدود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.
وی ادامه داد: هنوز محل ۵۰۰ پایگاه در کانکس است که این کانکس هم محل زیست است و هم محل کار کارکنان که در واقع پاسخگوی شرایط ما و در شأن نیروی انسانی نیست.
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه علیرغم ارتقای اورژانس هوایی هیچ شناسنامه بودجه ای برای آن نداریم گفت: یکی از چالش هایی که داریم دائما پیگیر بودجه هستیم تا مطالبات اورژانس را پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: تقریبا ۷۰ در صد ماموریت ها در ۱۰ الی ۱۲ کلانشهر انجام می شود که محرومترین وضعیت را دارند و ترافیک و مدیریت زمان از مهمترین چالش های ما است. همچنین بحث زمین برای ایجاد پایگاه و توسعه اورژانس موتوری با توجه به ترافیک از چالشهای ما است.
میعادفر تصریح کرد: ما ۲۴ هزار پرسنل داریم و ۱۸ شهید در ایام کرونا داده ایم مشاغل ما از مشاغل سخت است و در شهرهای پرجمعیت همکاران ما بیش از ۱۰ ماموریت انجامی دهند. بحث معیشت ارتقای شغلی و سختی کار از دغدغه های پرسنل ما است و امیدواریم نمایندگان توجه به این موضوع داشته باشند.
وی در خصوص برخورد با مزاحمان تلفنی اورژانس گفت: قوانین برای برخورد با مزاحمان کافی نیست. ما فوریت های پزشکی هستیم و خدمات ما در موارد اورژانسی است. گاهی اوقات تماس هایی برقرار می شود که برای اضطرار است اما زمانی که مراجعه می کنیم می بینید که اینطور نیست. باید برای افرادی که از خدمات ما سوءاستفاده می کنند مانند همه جای دنیا جریمه تعیین شود.
انتهای پیام
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.