به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا حمید درخشاننیا در مراسم رونمایی از سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی گفت: ما همواره با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعامل و همکاری داریم به عنوان مثال در بخش مربوط به آمار ازدواج و طلاق آمار را در لحظه از سازمان ثبت اسناد میگیریم و در حوزه احراز هویت نیست با توجه به اینکه موضوع متناهی در کشور است نیز در ارتباط با ثبت اسناد هستیم و خدا را شاکریم که امروز این سرویس را افتتاح کردیم.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ میلیون کارت هوشمند ملی در اختیار مردم قرار دادهایم گفت: در مجموع از ۵۹ میلیون نفر ثبت نام به عمل آوردیم و پروژه صدور کارت هوشمند ملی روزهای پایانی خود را سپری میکند و پایگاه آن در سازمان ثبت احوال قرار دارد و به بیش از ۲۰۰ دستگاه خدمات ارائه میکند.
درخشان نیا با بیان اینکه پروژه راه اندازی و بهرهمندی از کارت هوشمند ملی در بیش از ۶۰ دستگاه آغاز شده است خاطرنشان کرد: در ۱۵ دستگاه این پروژه به مرحله پایلوت رسیده و هم اکنون نیز پنج دستگاه در حال بهره برداری از آن هستند که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جزو این موارد محدود است.
وی افزود: این کار باعث تسهیل و تسریع در امور مردم میشود و سطح اطمینان اسناد را ارتقا میدهد و از جعل اسناد جلوگیری می کند. تصوری در جامعه ایجاد شده که گفته میشود پروژه کارت هوشمند ملی با شکست روبرو شده است اما با پیگیریهای وزیر کشور و دستور رئیس جمهور قرار شده اعتبار لازم فراهم شود و کارتهای باقیمانده نیز تولید شود و در اختیار مردم قرار گیرد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون کارت در ماه را دارد.
معاون وزیر کشور در پایان گفت اولین دستگاهی که میتواند پین کارت هوشمند ملی را بازیابی کند سازمان ثبت اسناد کشور است و ما آمادگی کامل را داریم که بهرهمندی کامل از کارت ملی هوشمند را در همه دستگاهها انجام دهیم.
سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند با اثر انگشت در کارت هوشمند ملی راه اندازی شد
به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ذبیحالله خدائیان در مراسم تطبیق اثر انگشت اصحاب سند با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی گفت: استحضار دارید که ما امروز سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند با اثر انگشت آنها در کارت هوشمند ملی افتتاح میکنیم.
وی افزود: این سرویس با همکاری ریاست محترم سازمان ثبت احوال راهاندازی شده و هدف از آن ارتقای اعتبار اسناد رسمی و پیشگیری از جعل و کلاهبرداری است. ما در آسیبشناسی هایی که داشتیم به مواردی برخورد کردیم که افرادی به نامشان سند تنظیم شده است اما دیگری برای آنها اثر انگشت زده است.
خدائیان با بیان اینکه هر چند تعداد گزارشهای جعل و کلاهبرداری کم بوده است اما یک مورد هم قابل قبول نیست گفت: به این ترتیب با همکاری سازمان ثبت احوال اثر انگشت کسانی که به دفاتر اسناد رسمی مراجعه میکنند با اثر انگشت آنها در کارت ملی تطبیق داده میشود و امکان اینکه کسی در دفاتر اسناد رسمی حضور پیدا کند و به نام دیگری انگشت بزند وجود ندارد.
معاون رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اگر کسی با جعل اسناد بخواهد به نام دیگری سندی تنظیم کند بلافاصله شناسایی می شود گفت: روش کار به این صورت است که شخصی که کارت ملی را ارائه می دهد در دستگاهی گذاشته میشود و بلافاصله اثر انگشت تطبیق داده میشود و برای کسانی که رمز کارت ملی خود را فراموش کرده باشند به کمک سازمان ثبت احوال این امکان فراهم شده است که در همانجا رمز خود را بازیابی کنند و به این ترتیب به کار سرعت داده شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد در پایان گفت: با راه اندازی سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی اعتبار اسناد رسمی افزایش پیدا میکند.
انتهای پیام
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.