امروز: دوشنبه, ۳ دی ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 22 جماد ثاني 1446 | 2024-12-23
کد خبر: 54965 |
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
1 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل انجمن فعالان حجاب و متخصصین حوزه حجاب با اشاره به افزایش استقبال مردمی از نمایشگاه پوشاک هدی پنج، علت این موضوع را فقدان سکوی دائمی عرضه لباس دانست و گفت: از مسئولان وزارت فرهنگ دعوت کردیم که در نمایشگاه با همین فقدان و سایر چالش‌ها مواجه شوند، اما به نمایشگاه نیامدند که ما هم به حساب تعطیلی هفته گذشته ادارات گذاشتیم!

حمیدرضا امیدی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره میزان استقبال از نمایشگاه پوشاک هدی پنج نسبت به دوره‌های گذشته با اشاره به اینکه این دوره از نمایشگاه برای نخستین بار در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شد، بیان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفت و بر اساس آنچه که از دوربین‌های احصاء آمار اخذ شده، به نظر می‌رسد که استقبال از دوره پنجم نمایشگاه نسبت به دوره چهارم حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

۴۰ هزارنفر در هفته‌ تعطیل تهران به نمایشگاه لباس رفتند!

او استقبال را راضی‌کننده برآورد کرد و اظهار کرد: طبق برآوردهای آماری، حدود ۴۰ هزار نفر از نمایشگاه پوشاک هدی پنج بازدید کردند.

امیدی با اشاره به اینکه معمولا غرفه‌داران نمایشگاه آمار ریالی از میزان فروش خود ارائه نمی‌کنند، گفت: ولی با توجه به اینکه نمایشگاه در ایام مناسبت پیش از ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر برگزار شد و خودمان هم تمهیداتی برای افزایش بازدید اندیشیده‌ بودیم، میزان فروش برای بیشتر غرفه‌ها رضایت بخش بود.

او در پاسخ به این سوال که تعطیلی‌ ادارات و آموزش مجازی مدارس در هفته گذشته چه تاثیری بر میزان استقبال از نمایشگاه هدی پنج داشته است؟، بیان کرد: طبیعاتا تعطیلی‌ها سبب شد دست خانواده‌ها برای حضور در نمایشگاه بازتر باشد و احتمالا یکی از دلایل افزایش استقبال از این دوره از نمایشگاه همین عامل باشد. البته چالش‌های پیش‌بینی نشده‌ای مانند قطع برق هم اتفاق افتاد، اما خوشبختانه سیستم برق اضطراری فراهم بود و از این نظر مشکلی برای ما پیش نیامد.

بالاخره به آقایان هم توجه شد!

مدیرعامل انجمن فعالان حجاب و متخصصین حوزه حجاب درباره تفاوت این دوره از نمایشگاه با دوره‌های قبل، توضیح داد: این بار تعداد غرفه‌های پوشاک مردانه نسبت به ادوار گذشته افزایش یافت و به حدود ۵ غرفه رسید و همین باعث افزایش استقبال آقایان از نمایشگاه شد؛ البته باز هم لازم است تعداد غرفه‌های لباس مردانه افرایش یابد.

تعطیلات بود مسئولان نیامدند!

او با اشاره به اینکه طی ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه هدی پنج، هیچ مسئولی از کارگروه ساماندهی مد و لباس و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه بازدید نکردند، گفت: علی‌رغم اینکه برخی از این عزیزان را به شکل رسمی دعوت کرده بودیم، اما به نمایشگاه نیامدند که ما هم به حساب تعطیلی ادارات گذاشتیم!

استقبال از نمایشگاه‌ها به دلیل یک فقدان بزرگ

امیدی با بیان اینکه تلاش بر این است تا نمایشگاه هدی ششم در اسفندماه برگزار شود، تاکید کرد: افزایش استقبال از نمایشگاه پوشاک هدی نشان دهنده کمبود مراکز فروش ثابت لباس‌های عفیفانه است. وقتی دسترسی مردم به مراکز فروش ثابت کم شود، از این نمایشگاه‌ها استقبال خواهد شد به همین دلیل همیشه تلاش کردیم از مسئولان دعوت کنیم تا با حضور در نمایشگاه اولا پای درد و دل تولیدکنندگان بنشینند و به شکل ملموس مشکلات تولیدکننده را درک کنند، ثانیا متوجه شوند که میزان استقبال مردم از نمایشگاه‌های دوره‌ای نشان دهنده یک خلاء در سکوی فروش ثابت  است و باید برای این کمبود هم فکری کرد تا بر این اساس شاید دیگر لازم نباشد سالی ۴ بار نمایشگاه برگزار شود که نیاز مردم را پاسخ دهیم. اگر یک یا چند سکوی دائمی فروش لباس عفیفانه داشته باشیم که نیاز قشری که دنبال این لباس‌ها هستند را تامین کند، شاید با سالی یک بار برگزاری نمایشگاه پوشاک هدی کافی باشد. 

سکوی فروش خودجوش «دلگشا» هم برچیده می‌شود

او با بیان اینکه در ۵ نقطه شهر تهران سکوی دائمی فروش لباس وجود دارد که جدی‌ترینِ آن پاساژ دلگشای بازار تهران است، گفت: سکوی دائمی فروش دلگشا هم کار و همت خود تولیدکنندگان است و نه بخش دولتی؛ در واقع حدود ۶۰ تولیدکننده کنار یکدیگر جمع شدند و با هزینه شخصی در این پاساژ مغازه اجاره کردند. در زمینه امور مالیِ آغاز به کار این سکوی دائمیِ فروش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی نداشته است و تنها یک بار مسئولان کارگروه ساماندهی مد و لباس و دوربین‌های صداوسیما به آنجا رفتند و کاری که صورت گرفت به نوعی تبلیغ و معرفی این مرکز به مردم بود. اما نکته نگران کننده این است که در پاساژ دلگشا هم مالکان اجاره بهای مغازه را به شکل قابل توجهی افزایش داده‌اند و همین امر باعث شده است که برخی از فروشندگان دیگر قرارداد را تمدید نکنند و عملا همان یک سکوی خیلی جدی عرضه لباس هم پس از حدود یک سال فعالیت منسجم از بین برود.

فعلا خبری از سکوی فروش یاس نیست

مدیرعامل انجمن فعالان حجاب و متخصصین حوزه حجاب درباره اخباری که در دولت سیزدهم مبنی بر آغاز به کار سکوی دائمی فروش لباس یاس در میدان هفت‌تیر تهران، گفت: بر اساس آخرین اخباری که بنده دارم، این طرح در مراحل اداری به مشکلاتی برخورده و سبب شده است که فعلا متوقف شود.

«هدی» را با ایونت‌های لاکچری مقایسه نکنید

او با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه هدی پنج در مصلی امام خمینی (ره) سبب شد تا بتوان تخفیفات فرهنگی خوبی برای غرفه‌داران قائل شد، اظهار کرد: نمایشگاه با کمترین هزینه برگزار شد درحالی که ایونت‌های مد و لباسی که در هتل‌ها برگزار می‌شود اصلا اینگونه نیستند؛ درحالی هزینه اجاره هر متر غرفه در نمایشگاه هدی یک میلیون و ۶۵۰ هزارتومان بود که برخی ایونت‌ها هر رگال لباس را ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هم اجاره می‌دادند.

پنجمین نمایشگاه پوشاک اسلامی ایرانی هدی از ۲۱ تا ۳۰ آذر از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در رواق شرقی مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top