امروز: جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 21 جماد أول 1446 | 2024-11-22
کد خبر: 51794 |
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۳۳ | ارسال توسط : |
40 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی:جیمز وان فیلم کلاسیک «موجودی از باتلاق سیاه» را بازسازی می‌کند.به گزارش هالیوود ریپورتر، جیمز وان خالق مجموعه فیلم‌های ترسناک «اره» و «احضار روح» قصد دارد برداشتی جدید از هیولای کلاسیک یونیورسال انجام دهد و در حال مذاکره برای کارگردانی این پروژه است.   وان و همکارانش به یونیورسال پیشنهاد بازسازی فیلم هیولایی سال […]

گروه فرهنگی:جیمز وان فیلم کلاسیک «موجودی از باتلاق سیاه» را بازسازی می‌کند.به گزارش هالیوود ریپورتر، جیمز وان خالق مجموعه فیلم‌های ترسناک «اره» و «احضار روح» قصد دارد برداشتی جدید از هیولای کلاسیک یونیورسال انجام دهد و در حال مذاکره برای کارگردانی این پروژه است.
 

وان و همکارانش به یونیورسال پیشنهاد بازسازی فیلم هیولایی سال ۱۹۵۴ یعنی «موجودی از باتلاق سیاه» را داده‌اند و حالا قرار است یک نویسنده برای نوشتن فیلمنامه جدید انتخاب شود تا همراه وان کار کند.وان چندی پیش فیلم ابرقهرمانی «آکوامن و پادشاهی گمشده» را ساخت تا به نوعی به ریشه خود در ژانر ترسناک بازگردد. وی قرار است تهیه کننده فیلم جدید هم باشد.

جک آرنولد که بسیاری از فیلم‌های کلاسیک علمی تخیلی دهه ۱۹۵۰ را کارگردانی کرد، کارگردانی «موجودی از باتلاق سیاه» را بر عهده داشت. این فیلم سیاه و سفید که به صورت ۳ بعدی ساخته شد بسیار پرطرفدار بود و با تمرکز بر یک هیولای انسان‌نمای ماقبل تاریخ آبزی ساخته شد که گروهی از دانشمندان تلاش دارند روی آن مطالعه کنند. این فیلم که ترس، تراژدی و ژانر رمانتیک را با هم ترکیب می‌کرد، از آخرین فیلم‌های هیولایی یونیورسال در آن دوره بود. در این فیلم جولیا آدامز در نقش زنی بازی کرده که توجه این موجود با بازی ریچارد کارلسن را به خود جلب می‌کند.

هالیوود در دهه ۱۹۸۰ دوباره به این سوژه توجه نشان داد و جان لندیس تلاش کرد نسخه‌ای دیگر از این فیلم را تولید کند و جان کارپنتر و حتی ایوان رایتمن در دهه ۱۹۹۰ کمی کار را جلو بردند و گری راس در دهه ۲۰۰۰ قصد داشت راه پدرش را دنبال کند و آرتور ای. راس هم فیلمنامه را نوشت و برک آیزنر هم تلاش‌هایی در این راه انجام داد.

جدیدترین تلاش‌ها برای بازگرداندن این موجود به هالیوود به دهه ۲۰۱۰ بازمی‌گردد که ویل بیل فیلمنامه دنباله‌ای بر آن را نوشت، اما به نتیجه نرسید.از برداشت وان به‌عنوان یک بازگویی مستدل و مدرن یاد شده که بیشتر بر وحشت درونی متمرکز است و در عین حال به اصل فیلم هم احترام می‌گذارد.

جیمز وان ۴۷ ساله کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس چینی‌تبار مالزیایی است که در استرالیا بزرگ شده و در هالیوود فعالیت می‌کند. وی سال ۲۰۰۴ با ساخت فیلم ترسناک «اره» حدود صد برابر هزینه ساخت خود فروش کرد و چندین ادامه برای آن ساخته شد. وی به فیلم‌های دیوید فینچر و داریو آرجنتو علاقه دارد و از سبک آن‌ها تاثیر گرفته‌است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top