امروز: جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 21 جماد أول 1446 | 2024-11-22
کد خبر: 2795 |
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ | ارسال توسط : |
469 بازدید
۰
| 10
ارسال به دوستان
پ

عصرایران– وقتی درباره ماندگاری برندهای خودرویی صحبت شود قطعا یک بخش اصلی به “جیپ” اختصاص خواهد داشت. برندی که سابقه آن به سال ۱۹۴۱ باز می گردد و هم اکنون نیز زیرمجموعه ای از گروه خودروسازی فیات کرایسلر است. ایده اصلی ساخت جیپ عمدتاً از ذهن فرماندهان نظامی در جنگ جهانی اول تراوش کرد. جاییکه […]

عصرایران– وقتی درباره ماندگاری برندهای خودرویی صحبت شود قطعا یک بخش اصلی به “جیپ” اختصاص خواهد داشت. برندی که سابقه آن به سال ۱۹۴۱ باز می گردد و هم اکنون نیز زیرمجموعه ای از گروه خودروسازی فیات کرایسلر است.

ایده اصلی ساخت جیپ عمدتاً از ذهن فرماندهان نظامی در جنگ جهانی اول تراوش کرد. جاییکه انسان و اسب در میادین باتلاقی و گل آلود جنگ از ادامه راه بازمی‌ایستادند و گاهی جان خود را از دست می‌دادند. این نیاز به خودرویی چند منظوره که در ابتدای پیدایش و طرح‌های اولیه او را به همین اسم می‌شناختند، بعدها باعث پیدایش اولین اتومبیل دو دیفرانسیل به نام جیپ شد.

از زمان ارائه اولین جیپ تا به امروز؛ مدل های مختلفی روانه بازار شده و همواره مشتریان ویژه خود را نیز داشته است. اخیرا تصاویر از مدل ۲۰۲۰ جیپ کامپس High Altitude ارائه شده که در مطلب امروز نگاهی به ویژگی های آن خواهیم داشت.

جیپ که طی سال های اخیر مدل های موفق گرند چروکی و رانگلر را در کاتالوگ فروش خود داشته، کامپس را که از منظر امکانات در سطح پایین تری قرار دارد را با یک قیمت رقابتی در مدل ۲۰۲۰ روانه بازار کرده است.

طراحی

این محصول همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می کنید؛ ویژگی های زبان طراحی چند سال اخیر جیپ را همراه خود دارد و آنها را با جزئیات سبک تری ارائه می کند که این مساله با برچسب قیمت مدل پایه آن یعنی ۲۲ هزار دلار ارتباط مستقیم دارد.

کامپس های آلتیتیود در بخش دماغه ساده و البته بدون نقص به نظر می رسد. اینجا خبری از عناصر کرومی نیست و بامپر هم عملا جزئیات چندانی ندارد.

در نمای جانبی نوار پلاستیکی هلال فندرها(گلگیر) و قسمت رکاب با رنگ متفاوت از رنگ اصلی خودرو بر جذابیت کار افزوده است و اینجا هم سادگی و زیبایی حرف اول را می زند. ستون آخر نیز با طراحی هوشمندانه ای به فندر عقب و چراغ های اصلی رسیده است.

در نمونه مورد بررسی ما که حضور آپشن قیمت آنرا به ۳۸۲۹۰ دلار رسانده است؛ رینگ های خاکستری تیره ۱۹ اینچی با کد رنگ گان متال جلوه زیبایی دارد.

در قسمت عقب؛ چراغ های اصلی با گرافیک مناسب و بامپر بسیار ساده به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده اند و مهمترین رویداد این قسمت را باید خروجی اگزوز دوقلوی آن دانست که به عنوان نشانه ای از قدرت بالای موتور، بیننده را دلگرم می کند!

کابین و امکانات هوشمند

کامپس در حالت پایه از نمایشگر لمسی ۷ اینچی استفاده می کند اما استفاده از بسته ۱۹۹۵ دلاری نمایشگر آن را نیز به نمونه ۸.۴ اینچی ارتقا می دهد که یکی از بهترین ها در کلاس خود محسوب می شود. پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی، سیستم ناوبری ماهواره ای با رابط کاربری ساده، تهویه هوشمند، پورت یو اس بی برای ردیف عقب، سانروف، سیستم صوتی از برند مطرح آلپین، ۴جی هات اسپات و… از جمله ویژگی های این محصول هستند که البته برخی از آنها در حالت آپشن قابل سفارش است.

در بخشی ایمنی نیز می توان به مواردی مانند: دستیار حرکت در سربالایی، ریموت استارت با اپلیکیشن تلفن همراه، نمایش نقاط کور دید راننده، سنسور برخورد از جلو و عقب، دستیار پارک هوشمند، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، شاسی تقویت شده فولادی و … اشاره کرد.

پیشرانه

این محصول از موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با ۱۸۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۷۵ پوندفوت استفاده می کند. سامانه تمام چرخ محرک نیز در حالت آپشن قابل سفارش است.

این مجموعه با جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده که درباره عملکرد آن نقدهای زیادی نوشته شده و نمونه ۶ سرعته دستی نیز در تمامی تریم ها قابل سفارش نیست.

وزن خودرو در مدل مجهز به سامانه تمام چرخ محرک برابر با ۱۶۴۸ کیلوگرم است. آمار مصرف سوخت برای نمونه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر است با: شهر ۱۰.۷ لیتر، بزرگراه ۷.۸ لیتر  و حالت ترکیبی ۹.۴ لیتر.

مازیاردانیالی

بیشتر بخوانید:

نیسان و معرفی مدل ۲۰۲۰ خودرویی که نماد شاسی بلند کمیاب در بازار ایران بود! (+تصاویر)

خودروی سفارشی انگلیسی با ردپایی از جنرال موتورز! (+تصاویر)

از تولد در جنگ کره تا جذاب ترین شاسی بلند ژاپن! (+تصاویر)

لکسس ال اکس ۵۷۰؛ ویژگی ها و ضعف ها! (+تصاویر و فیلم)

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top