امروز: جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 21 جماد أول 1446 | 2024-11-22
کد خبر: 16346 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
284 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

پخش تلویزیونی مسابقات والیبال زنان در رده امید هرچند محدود اما اتفاقی بزرگ بود که می‌تواند نویدبخش روزهای بهتری برای این رشته جذاب باشد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پخش تلویزیونی یکی از چالش‌های اصلی ورزش زنان است که در آشنایی مردم، جذب اسپانسر و به طور کلی پیشرفت این بخش تاثیر زیادی دارد. در همین راستا زنان ورزشکار در رشته‌های مختلف بارها خواستار پخش رسانه‌ای مسابقات خود شده‌اند و معتقدند زمانی که با حجاب کامل در میدان رقابت حاضر می‌شوند.

به مرور بستر اینترنت و شبکه‌های مجازی فضایی را به زنان ورزشکار داد تا از آن جهت انتشار اخبار خود استفاده کنند و تا حد امکان تصاویر و فیلم‌هایی از مسابقاتشان را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این لایوهای اینستاگرامی به عنوان ابزاری کارآمد در این زمینه عمل کرد، حتی برخی رشته‌ها چون بسکتبال در سال ۱۳۹۹ توانستند مسابقات خود را به صورت زنده از طریق رسانه های اینترنتی و لایو در شبکه های مجازی فدراسیون بسکتبال پخش کنند که در دیدار  فینال مسابقات بین تیم‌های گروه‌بهمن و مهرام بیش از هزار نفر از طریق لایو شاهد رقابت زنان بسکتبالیست بودند اما همچنان معضل پخش تلویزیونی وجود دارد.

در این میان سهم برخی از رشته‌ها از رسانه و حتی پخش‌های اینترنتی نسبت به سایر رشته‌ها کم‌تر است. از جمله آن می‌توان به والیبال اشاره کرد که لیگ در سکوت و بدون انعکاس قابل توجه به پایان رسید. با اینکه این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های گذشته کیفیت بهتری داشت اما عموم مردم در جریان آن قرار نگرفتند. در صورتی که این رشته با توجه به جذابیتی که دارد می‌تواند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب و علاقمندان را تشویق به پیگیری کند.

به تازگی و در اتفاقی تاریخی فینال والیبال زنان تهران در رده سنی امید ۱۵ دقیقه از طریق شبکه ورزش و به صورت زنده پخش شد. البته پیش از این دیدار تیم‌های شهیدشاملی و تاسیسات دریایی از سری مسابقات لیگ هندبال زنان در فصل گذشته از طریق شبکه بین‌المللی جام جم با تاخیر پخش شد اما این بار پای زنان از طریق شبکه ورزش و به صورت زنده به تلویزیون باز شد.

پخش زنده تلویزیونی ورزش زنان می‌تواند مشکل همیشگی کمبود اسپانسر در این بخش را تا حد زیادی حل کند. زمانی که سرمایه‌گذاران بستری برای تبلیغات و درآمدزایی خود ببینید ورود می‌کنند و این کار  با رسانه‌ای شدن زنان اتفاق می‌افتد. از طرفی دیگر در انگیزه ورزشکاران تاثیر زیادی دارد چرا که می‌دانند تلاش آنها دیده و مردم با آنها آشنا می‌شوند. ضمن اینکه هر چه رشته‌ای در سطح جامعه شناخته شود افراد بیشتری به سمت آن سوق پیدا می‌کنند و این به معنی ورود استعدادهای جدیدی است که می‌توانند توانایی زنان ایران را بیش از پیش در عرصه‌های بین‌المللی به نمایش بگذارند.

در این راستا نمی‌توان از گسترش ورزش بین مردم و داشتن جامعه‌ای بانشاط‌تر چشم‌پوشی کرد. در حالی که مسئولان مختلف ورزش کشور از کم‌تحرکی به عنوان مشکلی اساسی نام می‌برند پخش رسانه‌ای ورزش زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، می‌تواند موجی از شوق و انگیزه برای این بخش فراهم  و پیوند آنها را با ورزش بیشتر کند.

انتهای پیام 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top