امروز: دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 21 شوال 1445 | 2024-04-29
کد خبر: 48153 |
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
21 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

کمیته بین‌المللی المپیک از حضور عبدالرشید سعدالله‌یف، دارنده هفت طلای جهان و المپیک در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا به دلیل سابقه این کشتی‌گیر در حمایت از جنگ اوکراین جلوگیری کرد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، پس از آنکه چندی پیش از حضور عبدالرشید سعدالله‌یف، چهره شاخص کشتی جهان، ملقب به تانک روس، در رقابت‌های قهرمانی اروپا در رومانی – علیرغم سفر این کشتی‌گیر به بخارست – جلوگیری شد، این بار نیز کمیته بین‌المللی المپیک از اتحادیه جهانی کشتی خواست جلوی حضور این کشتی‌گیر را در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا که قرار است از فردا (جمعه) در باکو برگزار شود، بگیرد.

علیرغم تلاش‌های اتحادیه جهانی کشتی برای لغو این تصمیم، در نهایت IOC بر تصمیم خود پافشاری کرد و اتحادیه جهانی در نامه‌ای به رییس فدراسیون کشتی روسیه از این تصمیم IOC خبر داد تا ضربه‌ای سنگین به کشتی روسیه برای حضور در این رقابت ها وارد شود.

با تصمیم مسئولان فدراسیون کشتی روسیه، علیخان جبرییل‌اف بلافصله جایگزین سعدالله‌یف در این رقابت‌ها شد.

سعدالله‌یف در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانست به مدال و سهمیه المپیک برسد. او بلافصله بعد از این رقابت‌ها عمل جراحی گردن داشت و مدتی بود با انگیزه و آمادگی بالا قصد حضور در این میدان و کسب سهمیه المپیک را داشت.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top