امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 48768 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
17 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه این صندوق، صادرات به آفریقا را پوشش بیمه و ضمانتی می‌کند و اولین هدف صادراتی، گشایش قاره آفریقاست، گفت: حداقل وثایق برای تضمین دریافت وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده تا با ضمانت صندوق، تسهیلات ارزان قیمت از بانک بگیرند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، سید امیر برهانی نایینی امروز در نشست خبری، با بیان اینکه اولین برنامه وزارت صمت متحول سازی مقاصد صادراتی است، اظهار کرد: یکی از علل برگزاری همزمان اجلاس ایران و آفریقا با ایران اکسپو این بود که تجار آفریقایی از ظرفیت‌های ایران باخبر شوند؛ چراکه صادرات به مقصد آفریقا مورد تاکید است و مقرر شده در این قاره سرمایه گذاری ویژه کنیم. در همین راستا صندوق ضمانت صادرات نیز صادرات به آفریقا را پوشش بیمه و ضمانتی می‌کند. بنابراین اولین هدف صادراتی، گشایش قاره آفریقاست.

برهانی با بیان اینکه کل پوشش بیمه نامه و ضمانت صندوق از ابتدای شروع به کار تا امروز ۲۲ میلیارد یورو بوده است، گفت: سرمایه ثبتی صندوق در این دوره ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یافت و در حال حاضر به ۲۴۷ میلیون یورو رسیده است.

برهانی با بیان اینکه بسته ویژه دانش بنیان تدوین و به شرکت‌های دانش بنیان ارایه شده، تصریح کرد: بر اساس این بسته حداقل وثایق برای تضمین دریافت وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده تا با ضمانت صندوق، تسهیلات ارزان قیمت از بانک بگیرند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به اهمیت بازاریابی برای دانش بنیان‌ها، گفت: امکان سنجی و اعطای ظرفیت‌های تجارت خارجی به شرکت‌های دانش بنیان به منظور بازاریابی در این بسته دیده شده است.

همچنین به گفته این مقام مسئول بسته ویژه‌ای هم ویژه نمایشگاه دیده شده که در صورت حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه و اعلام اینکه قرار است صادرات انجام دهند، اعتبارسنجی خارجی، بدون دریافت هزینه انجام می‌ دهیم. فردا و پس فردا نیز با اتاق‌های بازرگانی و تجار مالزی و کامرون تفاهم نامه تجاری امضا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور، گفت: در همین راستا امروز تفاهم نامه‌ای با صندوق صنایع پیشرفته امضا می‌شود.

برهانی در ادامه با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک‌های سیاسی که بیمه‌های تجاری تقبل نمی‌کنند، پوشش می‌دهد و اگر کشوری ایران را تحریم کرد، خسارت تجار جبران و  دعاوی بین‌المللی ارائه می‌شود، اظهار کرد: حتی اگر تجار ایرانی در کشوری سرمایه‌گذاری کنند و کشور مقصد آن صنایع را ملی اعلام کند یا بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و اختلافات داخلی روی دهد، صندوق از تجار و سرمایه‌گذاران حمایت و خسارات آنها را جبران می‌کند. برای مثال در زمان حمله داعش به کشور عراق ریسک‌های سیاسی تجار بین‌المللی در این کشور پوشش داده شد.

وی با بیان اینکه عراق،‌ سوریه و افغانستان مقاصد صادراتی مهمی برای ایران هستند، تصریح کرد: با وجود اینکه این کشورها ریسک تجارت بالایی دارند، ضمانت‌نامه‌های صادراتی برای آنها صادر و از تجار و سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

گفتنی است در ادامه این مراسم، تفاهم نامه‌ همکاری با هدف توسعه صادرات در حوزه صنایع پیشرفته نیز به امضای محسن نادری منش، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سید امیر برهانی نایینی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات، ایران رسید.

مشارکت در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی و ابزارهای نوین تامین مالی و فراهم کردن ساز و کارهای اجرایی با محوریت توسعه صادرات، تامین مالی فعالیت های صادراتی و تضامین، همچنین تمرکز بر سیاست گذاری حمایتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته، انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات و تجارب مشترک در تدوین گزارشات تخصصی و ارزیابی ریسک از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه همکاری هستند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top