امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 2869 |
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ | ارسال توسط : |
855 بازدید
۰
| 12
ارسال به دوستان
پ

«۱۲ فروردین، روز نخستینِ حکومت الله و از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست، ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.» این جمله بخشی از پیام تاریخی رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مناسبت پیروزی انقلاب مردم بر رژیم پهلوی است. به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، دوازدهم فروردین سالروز تاریخی‌ترین […]

«۱۲ فروردین، روز نخستینِ حکومت الله و از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست، ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.» این جمله بخشی از پیام تاریخی رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مناسبت پیروزی انقلاب مردم بر رژیم پهلوی است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، دوازدهم فروردین سالروز تاریخی‌ترین همه‌پرسی و رفراندومی است که  توانست مشارکت ۹۸.۲ درصد مردم کشورمان پای صندوق‌های رای و تغییر نظام سیاسی کشور از «پهلوی» به «جمهوری اسلامی» را موجب شود.

رهبر فقید انقلاب اسلامی پس از ورود به کشور در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ شرط پیروزی مطلق و نهایی انقلاب اسلامی را کوتاه شدن دست مزدوران و ته‌مانده‌های وفادار به رژیم پهلوی از ساختار اداری و نظامی کشور اعلام کردند. ایشان در پیامی شش بندی از آحاد مردم خواستند «به افرادی که با ماسک انقلابی از رژیم منقرض پشتیبانی می‌کنند و نهضت را بد نام می‌کنند، مهلت فعالیت ندهند و ابتکار عمل را در  دست داشته باشند».

بنیانگذار جمهوری اسلامی سه روز قبل از برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی در  مورخ ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ در دیدار با آحاد مختلف مردم، گفتند: « … ما در بین راه‏‎ ‎‏هستیم. ما باید همه با هم این نهضت را پیش ببریم. شما ـ برادر و خواهر ـ دنبال این‏‎ ‎‏نهضت باشید و نگذارید این نهضت به سردی و سستی برسد. من خوف آن دارم که اگر‏‎ ‎‏خدای نخواسته اختلاف بین اقشار ملت ما پیدا بشود که، مسائل سابق عود کند؛ من از آن‏‎ ‎‏می ترسم که باز دژخیمان بر ما مسلط شوند؛ من از آن می ترسم که باز ذخایر ما را ببرند؛‏‎ ‎‏من از آن می ترسم که باز نیروی انسانی ما را نگذارند شکوفا بشود.‏ شما جوانان، شما ملت ایران، باید حفظ کنید وحدت خودتان را. اتکال به قرآن،‏‎ ‎‏اتکال به خدای تبارک و تعالی پیدا بکنید؛ با وحدت کلمه و اتکال به خدای تبارک و‏‎ ‎‏تعالی پیشروی کنید. »

امام خمینی (ره) ادامه دادند: «فردا روز رفراندم است؛ روزی است که مقدرات شما تعیین خواهد‎‏ شد‏. روزی است که یا اسلام پیش می برد و یا کفر. روزی است که «آری» اسلام است و‏‎ ‎‏«نه» خلاف اسلام. روزی است که «آری» سرنوشت سعادتمند برای شما تهیه می کند و‏‎ ‎‏«نه»، شما را برمی گرداند به حال اول. «آری» بگویید. من «آری» می گویم. من جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی را به جان و دل «آری» می گویم و از شما خواهران و برادران می خواهم که بروید‏‎ ‎‏و «آری» بگویید. بروید و آن ورقی که در آن «آری» نوشته است در صندوق بیندازید.‏‎ ‎‏سعادت شما این است و کشور شما با این «آری» مستقل خواهد شد. با این «آری»، شما‏‎ ‎‏آزاد خواهید شد و خدای نخواسته اگر چنانچه سستی بکنید یا تنبلی در این امر بشود که‏‎ ‎‏نروید دنبال رأی دادن، من خوف آن را دارم که خدای نخواسته به شکست بربخوریم و‏‎ ‎‏باز مسائل سابق عود کند. بر همۀ ماست که برویم و رأی بدهیم. در خانه ها ننشینید فردا،‏‎ ‎‏فردا بیرون باشید از خانه ها؛ ملت ایران فردا بیرون باشند از خانه ها و بروند به صندوقها،‏‎ ‎‏رأی بدهند. من رأی آری می دهم و از شما تمنا دارم که رأی آری بدهید. خداوند همۀ‏‎ ‎‏شما را سلامت و سعادت بدهد و پیروزی عنایت فرماید و جمهوری اسلام را در ایران‏‎ ‎‏مستقر کند.‏»

پس از برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره)  در پیامی ملت را «ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف» عنوان کردند و روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ را به دلیل حضور ۹۸.۲ درصدی مردم برای رای به نظام جمهوری اسلامی مورد ستایش قرار داده و آنان را امام امت اسلامی و  روز ۱۲ فروردین را روز فتح و ظفر ملت نام نهادند.

ایشان در این پیام بیان کردند: «من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود، و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند.»

امام خمینی (ره) با بیان اینکه من از این همبستگی که جز مشتی ماجراجو و بی‌خبر از خدا، همه و همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعا لبیک گفتند، و با تقریبا اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می‌کنم، ادامه دادند: «مبارک باد بر شما روزی که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهای طاقت‌فرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پای درآوردید، و با رای قاطع به جمهوری اسلامی، حکومت عدل الهی را اعلام نمودید. حکومتی که در آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده می‌شوند و نور عدالت الهی بر همه و همه به یک طور می‌تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان می‌بارد. مبارک باد شما را چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و لر و کرد و بلوچ مطرح نیست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط کرامت در پناه تقوا و برتری و به اخلاق فاضله و اعمال صالحه است.»

رهبر فقید انقلاب اسلامی تاکید کردند: «مبارک باد بر شما روزی که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می‌رسند، فرقی بین زن و مرد و اقلیتهای مذهبی و دیگران در اجرای عدالت نیست. طاغوت دفن شد و طغیان و سرکشی به دنبال او دفن می‌شود، و کشور از چنگال دشمنهای داخلی و خارجی و چپاولگران و غارت پیشگان نجات یافت. اینک شما ملت شجاع، پاسداری جمهوری اسلامی هستید. اینک شما هستید که باید این اثر الهی را با قدرت و قاطعیت حفظ کنید و نگذارید بقایای رژیم متعفن که در کمین نشسته‌اند و طرفداران دزدان بین‌المللی و نفت‌خواران مفتخوار در بین صفوف فشرده شما رخنه کنند. اینک شمایید که باید مقدرات خود را به دست بگیرید و مجال به فرصت طلبان ندهید، و با قدرت الهی که مظهر آن جماعت است، قدمهای بعدی را بردارید، و با فرستادن طبقه فاضله و امنای خود در مجلس موسسان، قانون اساسی جمهوری اسلامی را به تصویب برسانید، و همان طور که با عشق و علاقه به جمهوری اسلامی رای دادید، به امنای امت رای دهید تا مجالی برای بداندیشان نماند.»

بنیانگذار انقلاب اسلامی متذکر شدند: «صبحگاه ۱۲ فروردین – که روز نخستین حکومت الله است – از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.»

ایشان تصریح کردند: «هان ای ملت عزیز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید، این حق را عزیز بشمرید و از آن پاسداری کنید، و در تحت لوای اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهی را با پشتیبانی خود اجرا نمایید. من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است، این چند روز آخر عمر را می‌گذرانم، و از ملت انتظار آن داریم که با تمام قوا از اسلام و جمهوری اسلامی پاسداری کنند.»

امام امت در این پیام خطاب به دولتمردان تاکید کردند: «من از دولتها می‌خواهم که بدون وحشت از غرب و شرق، با استقلال فکر و اراده، باقیمانده رژیم طاغوتی را که آثارش در تمام شئون کشور ریشه دارد پاکسازی کنند، و فرهنگ و دادگستری و سایر وزارتخانه‌ها و ادارات که با فرم غربی و غربزدگی به پا شده است به شکل اسلامی متحول کنند، و به دنیا عدالت اجتماعی و استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را نشان دهند. از خداوند تعالی عظمت و استقلال کشور و امت اسلامی را خواستارم.»

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top