امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 48756 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
13 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

بر خلاف گمانه‌زنی‌ها و شنیده‌های ماه‌های اخیر، سرانجام کادر فنی تیم ملی مسیری هموار و نه چندان سخت را برای رسیدن حسن یزدانی به المپیک پاریس با وجود دوری چند ماهه از میادین پیش پای او گذاشت.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، سرانجام کادر فنی تیم ملی روز گذشته موضع رسمی خود را درباره نحوه رسیدن حسن یزدانی به المپیک پاریس اعلام کرد و سلامت کتف این کشتی‌گیر پس از عمل جراحی و آمادگی بدنی او در تورنمنت رنکینگ مجارستان را شرط انتخاب یزدانی به عنوان  ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در المپیک پاریس دانست.

در شرایطی که برخی شنیده‌ها حاکی از این بود که با توجه به دوری ۹ ماهه حسن یزدانی از میادین به دلیل جراحی کتف، کامران قاسمپور نیز به این وزن اضافه شود، فدراسیون کشتی سرانجام مسیری هموار و آسان را برای رسیدن یزدانی به المپیک پاریس بدون مبارزه رو در رو با قاسمپور پیش پای این کشتی‌گیر گذاشت.

همانطور که انعکاس روز و به نقل از ایسنا چندی پیش خبر داده بود، یزدانی پس از ماه‌ها دوری از میادین باید در تورنمنت رنکینگ مجارستان به میدان برود. کادر فنی تیم ملی وضعیت یزدانی و عملکرد او را در این مسابقات به دقت زیر نظر خواهد گرفت تا در نهایت در پایان این تورنمنت در خصوص او تصمیم‌گیری کند.

در صورتیکه یزدانی از این آزمون سربلند بیرون بیاید و وضعیت کتف و آمادگی بدنی او در حد المپیک باشد، انتخاب یزدانی برای المپیک پاریس قطعی خواهد بود اما در غیر اینصورت، قاسمپور نیز دیگر گزینه محتمل کادر فنی برای آزمایش در این وزن خواهد بود.

بدون شک کمترین حق فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی برای انتخاب تیم اعزامی به المپیک، انتخاب کشتی‌گیرانی است که در بهترین شرایط قرار داشته باشند چرا که المپیک رویدادی نیست که اسم‌ها در آن به نتیجه برسند، چه بسا بزرگانی در طول تاریخ بوده‌اند که مقابل چهره‌های نه چندان مطرح اما آماده چاره‌ای جز پذیرش شکست نداشته‌اند.

اعزام حسن یزدانی در بهترین شرایط هم به سود این کشتی‌گیر پرافتخار خواهد بود و هم به سود فدراسیون کشتی، چرا که یک حسن یزدانی آماده و سرحال می‌تواند در غیاب دیوید تیلور با کسب مدال طلا در تاریخ ورزش و کشتی کشور جاودانه شود و هم فدراسیون کشتی نتیجه‌ای مطلوب کسب خواهد کرد.

باید منتظر ماند و دید ورژن ۲۰۲۴ حسن یزدانی در بوداپست به چه صورت خواهد بود؛ یک طرفه همه حریفان را قلع و قمع خواهد کرد و نوید یک طلای المپیک دیگر را خواهد داد یا کادر فنی تیم ملی و فدراسیون کشتی را تنها در فرصت ۵۰ روزه تا المپیک پاریس وادار به اتخاذ تصمیم دیگری خواهد کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top