امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 39907 |
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
142 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استفاده از ظرفیت روزهای پنج‌شنبه برای برگزاری کلاس‌های جبرانی به ویژه در استان تهران در پی تعطیلی‌های اخیر مدارس گفت: این عقب‌ماندگی تحصیلی از طریق برگزاری دوره‌های جبرانی پنج‌شنبه‌ها رفع می‌شود البته خود شورای مدرسه باید در این باره تصمیم بگیرد.

معصومه نجفی پازوکی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره راهکارهای جبران افت یادگیری دانش‌آموزان در پی تعطیلی‌های ماه گذشته مدارس اظهار کرد: این چالش در استان تهران پررنگ‌تر است و این حجم از تعطیلی‌ها را در سایر استان‌ها شاهد نبودیم.

وی افزود: در پی تعطیلی ۲۶ ماهه مدارس به واسطه کرونا، دولت تصمیم گرفت طرح تثبیت و جبران یادگیری را اجرا کند و دوره‌های آموزشی در تابستان برای دانش‌آموزانی که دچار افت تحصیلی شده بودند برگزار شد اما بنا به دلایلی هنوز بخش دوم طرح را آغاز نکرده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مباحثی مبنی بر استفاده از ظرفیت روزهای پنج‌شنبه برای برگزاری کلاس‌های جبرانی به ویژه در استان تهران مطرح است گفت: این عقب‌ماندگی تحصیلی از طریق برگزاری دوره‌های جبرانی پنج‌شنبه‌ها رفع می‌شود. البته خود شورای مدرسه باید در این باره تصمیم  بگیرد. معلمانی را داشتیم که گفتند در همان فضای مجازی وقت و انرژی بسیاری گذاشته‌اند و دانش آموزانشان کاملا مسلط هستند و مشکلی ندارند لذا اجرای این برنامه به تشخیص شورای مدرسه است و معلم است که ارزیابی می‌کند بچه‌ها دچار مشکل هستند و باید جبران شود یا نیازی نیست.

نجفی پازوکی تاکید کرد که جبران افت یادگیری در ایام آموزش غیرحضوری یک موضوع جدی است گفت: البته آمارها حاکی از آن است که شبکه شاد در آن روزها فعال بوده و روزانه ۱۲ میلیون کاربر در این شبکه حضور داشتند و گفتمان آموزشی در جریان بوده است.

وی ادامه داد: اما به هرصورت با توجه به وقفه‌ای که در آموزش حضوری رخ داد معلم باید وقت و انرژی بیشتری صرف کند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در آخرین اظهار نظر خود در این باره گفته است: برای جبران خلأهای ایجاد شده می‌توان از نوبت بعدازظهر و نیز پنج شنبه‌ها استفاده کرد که معلمان علاقه‌مند، گروه‌های جهادی و خیرین حضور یابند و همچنین می‌توان در صورت تأمین اعتبار برای این ظرفیت‌های خالی برنامه ریزی کرد. برای سرویس مدارس نیز موضوع بازگشت هزینه روزهایی که آموزش غیرحضوری بوده مدنظر است و همچنین بر برگشت هزینه کلاس‌های فوق برنامه در مدارس غیردولتی نیز تأکید شده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top