امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 1807 |
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ | ارسال توسط : |
2280 بازدید
۰
| 7
ارسال به دوستان
پ

عضوهیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمریکایی ها با سخنرانی های متعدد می خواهند خودشان را پیروز معرکه سوریه نشان دهند،گفت:آمریکایی ها بازی را در خاورمیانه و به ایران باخته اند.

جلیل رحیمی جهان آبادی ضمن اشاره به اظهارات اخیر ضدایرانی پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت:آمریکایی ها بعد از روی کار آمدن ترامپ یک استراتژی اشتباه تر از گذشته را در پیش گرفتند و آن این بود که از برجام خارج شدند.

وی افزود:آمریکایی ها خود را در تقابل با ایرانی ها در خاورمیانه نشان دادند و در تقابل بیشتر و الان  آسیب هایی که از سیاست تقابل با ایران متوجه شان شده را دارند تحمل می کنند.

مقامات آمریکا می خواهند خودشان را پیروز معرکه سوریه نشان دهند

نماینده تربت جام و تایبادو باخرز درمجلس با بیان اینکه آمریکایی ها وقتی سوریه را رها کرده ،از آن خارج شده و به ایران دادند،یعنی نتوانستند در سوریه به آن اهدافی که داشتند برسند،تاکید کرد:الان با سخنرانی‌ها و جبهه گیری هایی که با انجام می‌دهند می خواهند خودشان را به اصطلاح پیروز معرکه سوریه نشان دهند و خارج شدنشان از خاک سوریه را فاتحانه جلوه دهند.

عضومجمع نمایندگان خراسان جنوبیدر مجلس با تاکید براینکه هر تحلیلگر سیاسی می‌داند که آمریکا در واقع گود بازی را به ایرانی ها  و روس ها واگذار کرده است،مطرح کرد: آمریکا توان اثرگذاری بر تحولات سوریه را ندارد؛نه تنها میدان را به آن به ایرانی ها و روس ها واگذار کرده،بلکه متحدان خود  یعنی کردهای سوریه  را هم در مقابل ترکیه بی پناه گذاشته و رها کرده است.

سیاست‌های نادرست آمریکایی‌ها در یارگیری های آینده خاورمیانه موثر است

رحیمی جهان آبادی معتقد است؛این سیاست‌های نادرست آمریکایی‌ها قدر مسلم در یارگیری های آینده خاورمیانه و در اتحادهای آینده خاورمیانه خیلی موثر خواهد بود و اگر کشوری بخواهد متحد شود؛ترجیح می‌دهد با ایران متحد شود که تا آخرین گلوله می‌جنگد و می ایستند تا اینکه بخواهد با آمریکایی متحد شود که قربانی مسائل خاورمیانه است.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه من فکر می کنم آمریکایی ها بازی را در خاورمیانه و به ایران باخته اند،اظهار کرد:پمپئو ،فردی امنیتی و از فرد امنیتی نباید انتظار داشته باشیم که  شعر حافظ بخواند! آدم امنیتی تهدید می کند و مسائل امنیتی را مطرح می‌کند؛اما این حجم زیاد از سخنرانی های تند به این دلیل است که می خواهند شکست در خاورمیانه را جبران کنند.

عضوهیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی با تاکید براین موضوع که آمریکایی ها  عملا کلید خاورمیانه را تسلیم ایران می کنند و از خاورمیانه بیرون می آیند، اظهار داشت:آنها می خواهند با سخنرانی بگویند که ما در اوج قدرت هستیم و متحدان خود را تنها نگذاشته ایم؛اما تنهایی همین است که الان کردها را در مقابل ترکیه رها کردند،کسانی ککه متحدان آمریکا بودند و تنهایی همین است که شما نتوانستید در سوریه که میلیاردها دلار هزینه کرده اید لان در دو دوره پس از داعش حضور داشته باشید؛ در تقسیم قدرت،در بازسازی سوریه و حتی در تسلط بر منطقه، این به معنی شکست آمریکایی ها است.

 پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود ایران را به عنوان “دشمن مشترک ما” خواند و از دولت قبلی آمریکا به دلیل عدم حمایت از اعتراضات پس از انتخابات سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) انتقاد کرد و درباره تلاش‌های دولت آمریکا برای تحریم ایران و پس زدن نفوذ منطقه‌ای این کشور صحبت کرد.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top