امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 1778 |
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ | ارسال توسط : |
580 بازدید
۰
| 8
ارسال به دوستان
پ

رییس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه الزامی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است، ایجاد رانت برای بخش خصوصی و کشف قیمت واقعی واگذاری را دو مانع بزرگ خصوصی‌سازی طی سال‌های اخیر برای این دو باشگاه برشمرد.

 محمدرضا تابش با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مبنی بر واگذاری دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس، گفت: دولت سال‌ها است که قصد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را دارد و مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مبنی بر واگذاری دو باشگاه از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی اخیرا رئیس جمهور برای واگذاری این دو باشگاه دستور تشکیل کارگروهی را در دولت داده است، افزود: سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت ورزش و جوانان جلسات تخصصی در این ارتباط با یکدیگر داشتند و این مصوبه فضا را برای واگذاری دو باشگاه تسهیل می‌کند.

تابش تصریح کرد: در مصوبه کمیسیون تلفیق قید شده که مقدمات واگذاری این دو باشگاه در فرابورس تا پایان شهریورماه سال ۹۸ باید فراهم شود و این تعیین قید زمانی شرایط نظارتی را برای مجلس ایجاد میکند.

ایجاد رانت برای بخش خصوصی و کشف قیمت واقعی؛ موانع بزرگ خصوصی‌سازی طی سال‌های اخیر

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سئوال که بسیاری از کارشناسان، منتقد تعیین قید زمانی برای واگذاری این دو باشگاه هستند چراکه ممکن است دو باشگاه به نااهل واگذار شود، گفت: سال‌ها است که این صحبت از واگذاری دو باشگاه مطرح است ولی به مباحثی همچون ایجاد رانت برای بخش غیردولتی، کشف قیمت واقعی ، هواداران و بخش خصوصی مانع از واگذاری این دو باشگاه شده است.

رییس فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: تعیین موعد دخالت محسوب نمی‌شود بلکه دستگاهها ملزم به زمان بندی می‌شوند که از این طریق کشف قیمت صورت گیرد و مقدمات برای واگذاری دو باشگاه انجام گیرد، ضمن اینکه قانونی شدن این مصوبه بُعد نظارت مجلس را تقویت و باعث خواهد شد مجلس بتواند از ابزار نظارتی خود برای این واگذاری بهره ببرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top