امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 11499 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
228 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

در شرایطی که بدلیل شیوع کرونا اجرای چرخه انتخابی تیم های ملی مهیا نشد، لازم است کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد به جای برگزاری انتخابی در ۳ وزن, در تمامی اوزان برگزاری انتخابی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا،  کشتی جهان پس از ماه ها تعطیلی به دلیل شیوع کرونا کمتر از دو ماه دیگر با برگزاری رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان در صربستان جان تازه ای می گیرد تا کشتی گیران پیش از حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو، در کارزار مهم قهرمانی جهان با یکدیگر سرشاخ شوند.

اما در ایران بر خلاف دیگر کشورهای مدعی جهان، هر گاه صحبت از رقابت های جهانی و المپیک می شود، نحوه انتخاب ملی پوشان حواشی زیادی را ایجاد می کند و تیم های ملی در بیشتر اوزان با تحمیل نظرات شخصی و نه بر اساس قانون مدون و عادلانه انتخاب و راهی این رقابت ها می شوند.

با روی کار آمدن علیرضا دبیر، طرحی با عنوان چرخه انتخابی تیم های ملی تدوین و قرار شد کشتی گیران با حضور در رویدادهای مختلف داخلی و خارجی و بر اساس نتایج و عملکردشان و نه بر مبنای نظر شخصی کادر فنی یا دیگر افراد دخیل انتخاب و به دوبنده تیم ملی برسند، طرحی که بر روی کاغذ که با استقبال کارشناسان و اهالی کشتی روبرو و قرار شد از این پس ملاک انتخاب کشتی گیران شود.

اما شیوع گسترده ویروس کرونا تمامی رقابت های ورزشی از جمله کشتی را در ایران و تمامی نقاط جهان به تعطیلی مطلق کشاند؛ اتفاقی که بر برگزاری مسابقات کشتی در ایران سایه انداخت و باعث شد ایده علیرضا دبیر در انتخاب ملی پوشان در سال نخست اجرایی نشود.

 با قطعی شدن برگزاری رقابت های کشتی بزرگسالان جهان در صربستان، کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نفرات مد نظر خود را برای حضور در تمرینات تیم ملی فراخواندند، کشتی گیرانی که طی ماه های اخیر همگی بصورت انفرادی تمرین داشتند و فقط در رقابت های نه چندان جدی لیگ برتر به میدان رفتند.

بنابراین با این اوصاف توجه به نتایج کشتی گیران برای انتخاب ترکیب تیم ملی چندان منطقی به نظر نمی رسد و بهترین و عادلانه ترین روش برای انتخاب ترکیب تیم های ملی، برگزاری دیدار انتخابی میان مدعیان تمامی اوزان خواهد بود.

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد پس از جلسه ای که چند روز پیش در فدراسیون کشتی برگزار کردند در نهایت به این نتیجه رسیدند که رقابت انتخابی را فقط در ۳ وزن برگزار کنند و فعلا چگونگی انتخاب ملی پوشان کشتی آزاد در ۷ وزن باقی مانده مشخص نشده است، در کشتی فرنگی نیز هنوز  برنامه مشخصی برای نحوه انتخاب نمایندگان ایران در رقابت های جهانی صربستان مشخص نشده و باید دید محمد بنا بر چه اساسی نفرات مورد نظر خود را در این رویداد مشخص می کند.

در جاییکه در کشورهای صاحب نام کشتی جهان مانند روسیه و آمریکا، هیچ کشتی گیری حتی عنوان داران جهان و المپیک بدون انتخابی به تیم ملی نمی رسند، چرا نباید در کشتی ایران برگزاری دیدار انتخابی در تمامی اوزان ملاک انتخاب ملی پوشان باشد؟ مگر نام کشتی گیران ما بزرگتر از سعدالله یف روس است که در قهرمانی کشور روسیه به میدان می آید و بدون حرف و حدیث شایستگی خود را با ایستادن بر سکوی نخست اثبات کرد؟ برای روس ها نام و جایگاه کشتی گیر مهم نیست و فقط آمادگی بدنی و نتیجه گیری بهتر ملاک اصلی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی است، کما اینکه در همین مسابقات قهرمانی روسیه، بر خلاف انتظارات بزرگانی همچون ختیگ سابولوف، زائوربک سیداکوف، داوید بایف، ماگومد قربان علی اف، گاجی ماگومدوف و…با شکست مقابل رقبا مواجه شدند و هیچ اعتراضی نیز به حضور در میدان نداشتند.

حال چرا سرمربیان تیم های ملی نباید بدون توجه به جایگاه افراد و تنها بر اساس آمادگی در میدان مبارزه، بهترین نفرات را راهی آوردگاه جهانی کنند؟ 

کادر فنی کشتی آزاد تا به امروز اعلام کرده فقط در ۳ وزن قصد برگزاری دیدار انتخابی را دارد، اما در دیگر اوزان هم چندان اختلاف فاحشی میان نفرات دعوت شده وجود ندارد و برگزاری رقابت انتخابی بهترین روش برای شناخت ترکیب تیم ملی خواهد بود.

بدون شک شاخص ترین چهره حال حاضر کشتی ایران کسی نیست جز حسن یزدانی، اما مگر می توان از کنار شایستگی و توانایی کامران قاسمپور و آینده دار بودن احمد بذری در وزن ۸۶ کیلوگرم به راحتی گذشت، یا محمد جواد ابراهیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم پس از سال ها بی توجهی کادرهای فنی، آیا این حق را ندارد با مدعیان پنجه در پنجه شود آن هم در وزنی که نام علیرضا کریمی در آن به چشم می خورد  و مدعی اصلی است.

 در ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان پس از ۴ سال دوری از میادین، بمب انگیزه است، اما نمی توان گلیج و شعبانی را بدون برگزاری انتخابی کنار گذاشت. در سنگین وزن نیز پرویز هادی در اوج تجربه، انگیزه زیادی برای رسیدن به مدال جهانی و بعد از آن المپیک دارد، اما امیرحسین زارع جوان نیز چیزی از رقیب باتجربه اش کم ندارد و یدالله محبی و عباس فروتن هم به حضور در بلگراد فکر می کنند.

در سالی که ویروس کرونا جهان را زیر و رو کرد و کماکان جولان می دهد و کشته می گیرد، رقابت های جهانی اهمیت سال های گذشته را ندارد و بهتر است کادر فنی تیم های ملی اینبار روشی عادلانه را برای انتخاب ملی پوشان در رقابت های جهانی ۲۰۲۰ مدنظر قرار دهند.

 به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی کشتی آزاد به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) علیرضا سرلک (لرستان) رحمان عموزاد (مازندران)
۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان پور (مازندران) مجید داستان (تهران)
۶۵ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران) امیرحسین مقصودی (تهران) میثم نصیری (زنجان) پیمان بیابانی (تهران)
۷۰ کیلوگرم: یونس امامی (تهران) امیرحسین حسینی (تهران) عرفان الهی (مازندران)
۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی (تهران) محمد صادق فیروزپور (مازندران)
۷۹ کیلوگرم: بهمن تیموری (کرمانشاه) پیمان یاراحمدی (لرستان) علی سوادکوهی (مازندران)
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران) کامران قاسم پور (مازندران) احمد بذری (مازندران)
۹۲ کیلوگرم: علیرضا کریمی (البرز) محمدجواد ابراهیمی (مازندران)
۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان (مازندران) مجتبی گلیج (مازندران) علی شعبانی (مازندران)
۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی (آذربایجان شرقی) امیرحسین زارع (مازندران) یداله محبی (کرمانشاه) عباس فروتن (مازندران)

اسامی نفرات دعوت شده به اردوی فرنگی شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا ناصرپور (خوزستان) پویا دادمرز (خوزستان) سجاد عباس پور (مازندران)
۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی (قم) مهدی محسن نژاد (خوزستان)
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی (فارس) علیرضا مردی (قم)
۶۷ کیلوگرم: حسین اسدی (خوزستان) محمدجواد رضایی (قم) دانیال سهرابی (خوزستان)
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس) اشکان سعادتی فر (تهران) علی ارسلان (مازندران)
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) پژمان پشتام (تهران) امین کاویانی نژاد (خوزستان)
۸۲ کیلوگرم: مهدی ابراهیمی (قم) جمال اسماعیلی (تهران) محمد ناقوسی (خوزستان)
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری (خوزستان) حسین نوری (البرز) ناصر علیزاده (مازندران)
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (مازندران) مهدی علیاری (تهران) مهدی بالی (مازندران)
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی (خوزستان) امین میرزازاده (خوزستان) علی اکبر یوسفی (مازندران)

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top