امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 11487 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ | ارسال توسط : |
296 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

فضانوردان ماموریت اکسپدیشین ۶۳ پس از شش ماه حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی ۲۱ اکتبر(فردا چهارشنبه) به زمین بازخواهند گشت. “کریس کسیدی” فرمانده ماموریت اکسپدیشن ۶۳ از ناسا و “آناتولی ایوانیشین” و “ایوان وگنر” از سازمان فضایی فدرال روسیه فضانوردان این ماموریت هستند که چهارشنبه در ساعت ۱۶:۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳:۴۰ به وقت تهران) سوار بر فضاپیمای سایوز “MS-۱۶” به زمین باز خواهند گشت.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از سی نت، حال کریس کسیدی فضانورد ناسا که اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال آماده شدن برای بازگشت به زمین است در حالیکه به صورت خود ماسک زده عکسی از خود در حساب کاربری توئیترش منتشر کرد و نوشت: خودم را برای بازگشت به خانه در روز چهارشنبه و روبرو شدن با واقعیت آماده می‌کنم.

کریس کسیدی، فضانورد ناسا اویل ماه آوریل این سیاره را ترک کرد و به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرد. وضعیت شیوع ویروس کرونا از آن زمان تاکنون در ایالات متحده بدتر شده است، بنابراین او فکر کرد که باید شروع به تمرین برای روبه رو شدن با واقعیت‌های سخت هنگام بازگشت به خانه باشد. کسیدی و دو فضانورد روس قرار است پس از شش ماه حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی این هفته به زمین بازگردند.

“کریس کسیدی” و “آناتولی ایوانیشین” و “ایوان وگنر”، در اوایل سال جاری و قبل از رفتن به ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک دوره قرنطینه استاندارد را گذراندند. چند محدودیت بیشتر از حد معمول نیز در آن زمان وجود داشت و آن کاهش حضور خدمه پشتیبانی در محل پرتاب بود. هیچ مهمانی نیز مجاز به حضور در محل پرتاب نبود. قوانین سختگیرانه قرنطینه و بررسی‌های بهداشتی باعث شده است که تمام اعضای این ماموریت بدون ابتلا به این بیماری به ایستگاه فضایی بین‌المللی بروند. خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور نبودند کنار یکدیگر از ماسک استفاده کنند اما کسیدی به خوبی از شرایط سطح سیاره محل زندگی خود آگاه است.

پس از فرود، فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۳ با هلی کوپترهای روسی به شهر قراغندی، قزاقستان بازخواهند گشت. در آنجا کسیدی برای پرواز به هوستون سوار هواپیمای ناسا خواهد شد در حالی که ایوانیشین و واگنر سوار هواگرد مرکز آموزش کیهان نورد گاگارین خواهند شد و به خانه‌هایشان در روسیه بازخواهند گشت. کسیدی در طول مدت حضور خود در آنجا تحقیقات و آزمایشات مهم بسیاری انجام داد. پس از جدا شدن فضاپیماهای فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۳، فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۴ فعالیت خود را در داخل ایستگاه آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top