امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 11473 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ | ارسال توسط : |
534 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در جلسه غیرعلنی از ارمنستان و آذربایجان خواستند که به آتش بس جدید در قره باغ احترام بگذارند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، در این نشست که به درخواست فرانسه، روسیه و آمریکا برگزار شد، ۱۵ عضو شورای امنیت مجدداً فراخوان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را درباره احترام دو طرف درگیر به “آتش بس انسانی” که از روز یکشنبه لازم الاجرا شد، تکرار کردند.

یک دیپلمات در سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت: “همه یک دیدگاه مشترک دارند؛ اوضاع بد است و هر دو طرف باید عقب نشینی کنند و به درخواست های دبیرکل برای آتش بس پاسخ دهند.”

به گفته دیپلمات ها، روسیه که در حال حاضر ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، مشغول کار روی صدور بیانیه ای است که خواستار تعهد به آتش بس است.

پیش نویس بیانیه ای که انتظار می رود اعضای شورا در این هفته بر روی آن توافق کنند، همچنین از ارمنستان و آذربایجان خواسته است که مذاکرات تحت حمایت گروه مینسک را از سر بگیرند.
روسیه ، فرانسه و ایالات متحده ریاست گروه مینسک را دارند؛ گروهی که در سال ۱۹۹۲ توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا برای یافتن راه حلی برای این درگیری منطقه ای تأسیس شد.

قرار بود آتش بس بشردوستانه از نیمه شب یکشنبه – دوشنبه (ساعت ۲۰:۰۰ به وقت گرینویچ یکشنبه) آغاز شود ، اما وزارت دفاع آذربایجان صبح روز دوشنبه گفت که نیروهای جدایی طلب ارمنستان اقدام به نقض آتش بس کردند.

ارمنستان نیز متقابلا آذربایجان را به نقض آتش بس متهم می کند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top