امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 777 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ | ارسال توسط : |
2280 بازدید
۰
| 7
ارسال به دوستان
پ

رییس پلیس فتای ناجا با اشاره به رشد ۶۳ درصدی جرائم فضای مجازی در کشور گفت: علیرغم این رشد موفق شده‌ایم ۸۸ درصد جرائم را در این فضا کشف کنیم.

سردار کمال هادیانفر در اولین همایش رویارویی با جرائم سایبری با اشاره به تاریخچه پلیس فتا، گفت: چشم انداز پلیس فتا در افق ۱۴۰۴ رسیدن به سازمانی فعال، قانونمند ، پاسخگو و … است که بتواند از شهروندان و حاکمیت در فضای مجازی صیانت کند.

وی با بیان اینکه پلیس فتا با ۱۳۸ کشور جهان در تعامل و ارتباط است، گفت: فضای سایبر در کنار فوایدی که دارد مضراتی هم دارد و مجرمان در این فضا می‌توانند ایحاد مزاحمت کنند.

وی با بیان اینکه تا سال ۲۰۲۰  چهار و شش میلیارد نفر در مردم جهان به اینترنت دسترسی پیدا کنند و کاربر آن شوند، گفت: در آینده‌ای نه چندان دور حدود چهار برابر جمعیت جهان ما تبادل اطلاعات خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود حرایم سایبر در همین فضا دو تریلیون دلار خسارت اقتصادی به جهان وارد شود.

رییس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه ابزارهای مجرمانه تغییر کرده و در حال تغییر است، گفت: ۱۵۲ پیام رسان موبایلی تابع قوانین کشور ما نیستند، ده‌ها واحد پول مجازی و … در فضای مجازی وجود دارد.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top