امروز: یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 10 ذو الحجة 1445 | 2024-06-16
کد خبر: 49348 |
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ | ارسال توسط : |
15 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران اقتدار،جدیت و پیگیری قاطع امور را از خصوصیات بارز آیت الله رئیسی برشمرد و گفت: ایشان می گفتند گره ها را خودمان ایجاد می کنیم و مشکلی در کشور نیست که قابل حل نباشد.امروز کارگران دیگر نگران کار و ثبات شغلی نیستند و ایشان نشان دادند که باز کردن گره ها تنها عزم و ارادی جدی و عِرق ملی می خواهد.

هادی ابوی در در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا در ارزیابی اقدامات دولت آیت الله رئیسی در طول سه سال خدمت خود به کشور و مردم اظهار کرد: در بحث اشتغال ما مشکل اساسی داشتیم که به امنیت شغلی کارگران گره خورده بود و مسأله نبود کار و تعطیلی کارخانه‌ها باعث شده بود تا در هر خانه ای یک یا دو نفر بیکار باشد اما با اقدامات انقلابی و جهادی که در دولت سیزدهم صورت گرفت به ویژه احیای کارخانه‌ها و واحدهای تعطیل شده، کارگران به کارخانه ها برگردند و رکود و تعطیلی از بین رفت.

حرف‌ها و دغدغه‌های گروه‌ها و تشکل‌ها را می‌شنیدند

وی افزود:در زمان ایشان دریچه‌ای باز شد و فضای گفت و گوی راحت میان گروهها و تشکل ها   به وجود آمد.چه در زمانی که در قوه قضاییه بودند و چه در زمانی که در قامت رئیس جمهور افراد و گروهها را دعوت می‌کردند و وقت می گذاشتند،حرفها را می‌شنیدند و پیگیر دغدغه‌ها  بودند.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ادامه داد: آیت الله رئیسی می گفتند گره‌ها را خودمان می‌زنیم و می‌توانیم باز کنیم.چند سال قبل که بحث دستمزد به سازمان بازرسی کشور رفته بود، در جلسه‌ای که برای فعالان اقتصادی گذاشته شده بود ایشان به آقای درویشیان رئیس سازمان بازرسی دستور دادند که ظرف یک هفته مشکل حل شود تا دغدغه جامعه کارگری و کارفرمایی برطرف شود.

اقتدار و قاطعیت از خصوصیات بارز ایشان بود

ابوی تصریح کرد: اقتدار و قاطعیت در مقابل نافرمانی‌ها و غیرقانونی عمل کردن از خصوصیات بارز ایشان بود و صرف نظر از بحث رئوفیتی که داشتند با جدیت امور را پیگیری می‌کردند تا مبادا بر زمین بماند و در بحث اجرای عدالت بسیار حساس بودند.

کارنامه موفق دولت رئیسی در عرصه بین الملل
 
وی با اشاره به کسب موفقیت های دولت سیزدهم در عرصه خارجی به ویژه تعامل با همسایگان اظهار کرد: اقدامات موثر ایشان در حوزه روابط بین‌الملل و دیپلماسی قابل تامل و توجه است و توسعه روابط در سطوح عالی با کشورهای همسایه و آفریقایی از جمله این اقدامات به شمار می رود.
افزایش ۵۷ درصدی دستمزد در هیچ دولتی اتفاق نیفتاد
این مقام کارگری در ادامه گفت وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا بحث افزایش دستمزدها در دولت سیزدهم را یادآور شد و گفت: در هیچ دولتی افزایش ۵۷ درصدی دستمزد اتفاق نیفتاد و ما در همان روزهای آغاز فعالیت دولت، خدمت ایشان رسیدیم و مسأله دستمزدها را مطرح کردیم.ایشان گفتند باید حقوق کارگران جهش پیدا کند چون با جراحی اقتصادی که صورت گرفته اگر حقوق کارگران را متناسب افزایش ندهیم مشکلاتی برای خانواده های کارگری پیش خواهد آمد.خوشبختانه آقای عبدالملکی وزیر وقت کار همت کردند و این افزایش صورت گرفت.
ابوی اضافه کرد: دولت سیزدهم به دستمزد کارگران توجه داشت و این مسأله باعث شد دغدغه بسیاری از کارخانه ها که در تامین نیروی کار دچار مشکل شده بودند، برطرف شود، از این رو کارگران اقدامات و مجموعه فعالیت‌های ایشان را هیچگاه از یاد نخواهند برد.

دولت سیزدهم عرضه و تقاضای بازار کار را تغییر داد
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه اکنون در بحث ثبات شغلی و احیای بنگاه‌ها و امنیت شغلی کارگران با کمترین مشکل و دغدغه مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: دولت آیت الله رئیسی عرضه و تقاضای بازار کار را تغییر داد به نحوی که اکنون کارگر نگرانی بابت کار ندارد.شاید کمبود کارگر در برخی موارد وجود داشته باشد اما کار هست.

وی متذکر شد: ایشان همیشه در جلسات می گفتند گره ها را خودمان ایجاد می‌کنیم و هیچ مشکلی در کشور نیست که نتوانیم حل کنیم تنها همت،عزم وارده، عِرق ملی و وطن پرستی می‌خواهد.

رئیس دولت بعد مردم را فراموش نکند

این مقام کارگری در پایان گفت: فردی به اسم آیت الله رئیسی آمد و منتخب مردم شد و گفت که کارها را می شود عملی کرد و مرد عمل بود بنابراین توقع مردم اکنون بالا رفته و انتظار دارند دیگر کاری روی زمین نماند لذا امیدواریم هر کسی جایگزین ایشان شد، از شعار و حرف فاصله بگیرد و راه و برنامه های آیت الله رئیسی را با جدیت ادامه دهد و مردم را فراموش نکند.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top