امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 47903 |
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
18 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

کبدی ایران در سالی که گذشت دو مدال طلای بازی‌های آسیایی را از دست داد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، بازی‌های آسیایی برای کبدی که در المپیک جایگاهی ندارد، مهمترین رویداد است. کبدی ایران در سال‌های حضورش در بازی‌های آسیایی همیشه رو به پیشرفت بود و در بازی‌های آسیایی جاکارتا توانست در دو بخش زنان و مردان صاحب عنوان قهرمانی شود.

در حالی که انتظار می‌رفت دو تیم‌ ملی مردان و زنان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو هم بتوانند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند و مجددا صاحب عنوان قهرمانی شوند خیلی راحت دو مدال طلا را از دست دادند. دو مدالی که شاید مسئولان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده بودند.

برخی از کارشناسان و ملی‌پوشان این رشته معتقد هستند که علت از دست رفتن دو مدال طلا انتخاب اشتباه سرمربیان و کادر فنی تیم‌های ملی بوده است. آنها بعد از بازی های آسیایی نیز با انتقاد به عملکرد مربیان پرداختند.

در ادامه به عملکرد تیم‌های ملی در سال ۱۴۰۲ و همچنین برخی حواشی این رشته اشاره شده است.

دو پله سقوط تیم ملی کبدی زنان در هانگژو نسبت به جاکارتا

تیم ملی کبدی زنان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو با هدایت شایلا جین هندی یکی از شانس‌های قهرمانی بود اما خیلی غیرمنتظره در نیمه نهایی مقابل چین تایپه شکست خورد تا به عنوان سومی مشترک این مسابقات دست یابد.

سقوط کبدی در سال ۱۴۰۲

دو پله سقوط تیم ملی زنان در بازی‌های آسیایی هانگژو در حالی رخ داد که آنها در همه دوره های قبل این مسابقات تلاش کرده و پله پله به قهرمانی رسیده بودند. کبدی زنان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ جاکارتا چهارم، ۲۰۱۴ اینچئون در رده دوم و در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به مقام قهرمانی رسیده بود.

صفورا یادی مقدم مربی کبدی زنان معتقد است که انتخاب شایلا جین هندی برای تیم ملی زنان درست نبوده و یکی از علت های ناکامی را همین انتخاب عنوان می‌کند. او می‌گوید” دو دوره است که چند ماه مانده به بازی‌های آسیایی شایلا جین۷۰-۸۰ ساله هندی را دعوت و همان نفرات قبلی را انتخاب می‌کنند و راهی مسابقات می‌شوند. جین عملا می‌تواند برای رده‌های پایه مربی خوبی باشد و آموزش دهد. من در خیلی اردوها کنار جین بوده‌ام. او بدرد مربیگری تیم ملی نمی‌خورد.”

سه شکست تیم ملی مردان مقابل هند در سال ۱۴۰۲

تیم ملی کبدی مردان کمی قبل از بازی‌های آسیایی در مسابقات قهرمانی آسیا دو بار به هند باخت و به مدال نقره رسید. بعد از این باخت ها غلامرضا مازندرانی بارها اعلام کرد که این شکست‌ها نتیجه استفاده از بازیکنان جوان بوده و گفته بود با تیم قوی‌تری به بازی‌های آسیایی خواهند رفت اما تیم ملی مردان در هانگژو هم در یک فینال ۱۲۵ دقیقه‌ای به هندی‌ها باخت و مدال طلا را از دست داد. این شکست در حالی بود که کبدی مردان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه در رده چهارم، در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو و ۲۰۱۴ اینچئون دوم و در جاکارتا قهرمان شده بود.

سقوط کبدی در سال ۱۴۰۲

آبروریزی در فینال ۱۰۰ دقیقه‌ای بازی‌های آسیایی

ایران و هند به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو رسیدند که این بازی بیش از ۴۵ دقیقه متوقف شد. علت توقف این مسابقه اعتراض بیش از حد هندی ها به نتیجه بازی بود. در نهایت هم هندی‌ها با قلدر بازی نتیجه بازی را به نام خود ثبت کردند تا کبدی ایران نسبت به جاکارتا یک پله سقوط کند. در این ماجرا عباس اورسجی رئیس فدراسیون ایران و کنفدراسیون آسیا در این رابطه حرکت تاثیرگذاری در پس گرفتن حق تیم ایران نداشت و هندی‌ها با این شیوه قهرمان بازی‌های آسیایی شدند.

سقوط کبدی در سال ۱۴۰۲

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top