امروز: دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 21 شوال 1445 | 2024-04-29
کد خبر: 46878 |
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
30 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در اواخر سال ۱۳۶۵ با تشریح فعالیت‌های نظامی این مجلس، بر ادامه مبارزات جهادی تا سرنگونی حکومت صدام تأکید کرده بود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حکیم، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، حدود چهار دهه قبل، در یک نشست مطبوعاتی از احتمال وقوع یک کودتای آمریکایی در عراق خبر داده بود. وی با اشاره به تمایل مردم عراق به برپایی حکومت عدل اسلامی متکی به آرای ملت به بررسی فعالیت‌های نظامی مجلس اعلا پرداخته و گفته بود: فعالیت‌های نظامی مجلس محدود به جبهه نیست، بلکه در مناطق آزادشده در شمال و جنوب عراق عملیات چریکی هم انجام می‌دهد.

به گفته وی، حکومت عراق پس از شکست در عملیات کربلای ۵ با وارد کردن فشار، در پی کسب حمایت حوزه علمیه نجف برآمد و چون با مخالفت شدید حوزه مواجه شد، به دستگیری و شهادت عده‌ای از علما اقدام کرد. در این زمینه فرزندان آیت‌الله میلانی را مورد اذیت و آزار بسیار قرار داد. حجت‌الاسلام حکیم درخصوص توقف جنگ شهرها هم گفت: عراق پس از مشاهده آمادگی رزمی ملت ایران و بی‌نتیجه بودن بمباران شهرها، تصمیم به توقف این جنایات گرفت.

رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با تشریح نقش مجاهدان عراقی در عملیات کربلای ۵ گفته بود: این عملیات هیچ‌گاه متوقف نشده و تا سرنگونی صدام ادامه دارد و با تصرف بصره، این شهر به‌عنوان مرکزی برای عملیات تعیین خواهد شد.

وی افزوده بود: مجلس اعلا در صدد تشکیل یک دولت در تبعید در بصره نیست، بلکه مبارزات جهادی خود را تا سرنگونی کامل حکومت بعث و برافراشتن پرچم عدل اسلام ادامه می‌دهد.

منبع:

ابوالقاسم حبیبی، سعید حصاری، روزشمار جنگ ایران و عراق: بازتاب جهانی کربلای ۵ (کتاب چهل و ششم-جلد ۲)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۳۹۹، ص ۷۶۵

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top