امروز: دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 21 شوال 1445 | 2024-04-29
کد خبر: 46816 |
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ | ارسال توسط : |
33 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان صداوسیما که در نمایشگاه رسانه‌های ایران حاضر شده بود، ضمن تاکید بر لزوم همگرایی رسانه‌ای، اظهار کرد: هر چه ما رسانه‌ها به هم نزدیک‌تر شویم و صدای همدیگر را بهتر بشنویم و با یکدیگر تعامل داشته باشیم، حتما در نهایت سود و فایده آن به نفع مردم خواهد بود.

پیمان جبلی ـ رییس سازمان صداوسیما ـ که امروز (چهارشنبه) در نمایشگاه رسانه‌های ایران حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش انعکاس روز و به نقل از ایسنا مبنی حضورش در نمایشگاه که پیامی مبنی بر همگرایی رسانه‌ای را به دنبال دارد، چنین گفت: نمایشگاه رسانه‌ها این فرصت را در اختیار مردم قرار می‌دهد که ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با رسانه‌ها داشته باشند و با پیام‌آفرینان در رسانه‌ها آشنا شوند. خیلی خوشحالم که در جمع همکاران رسانه‌ای خودم هستم.

وی گفت: وظیفه ما رسانه‌ها ـ چه مکتوب چه برخط و چه تصویری ـ رساندن صدای مردم به مسئولان، بیان واقعیت‌ها و مشکلات، امیدبخشی و امیدآفرینی به مردم و ایفای نقش تاریخی است. هر چه ما رسانه‌ها به هم نزدیک‌تر شویم و صدای همدیگر را بهتر بشنویم و با یکدیگر تعامل داشته باشیم، حتما در نهایت سود و فایده آن به نفع و سود مردم خواهد بود.

جبلی در پاسخ به این پرسش انعکاس روز و به نقل از ایسنا که در طول حضور دوساله خود در ریاست سازمان صداوسیما کجاها از رسانه‌ها رنجید و کجاها احساس کرد که رسانه کمک‌کننده بوده است؟ اظهار کرد: به نظرم بهتر است به جای اصطلاح رنجش از اصطلاح توقع و انتظار متقابل استفاده کنیم. اینکه به همدیگر کمک کنیم؛ همگی در برابر جامعه، مردم و آینده فرزندان این کشور مسوولیم. هر اقدامی که باعث تضعیف امید به آینده باشد قطعا اشکال دارد و باید به کمک همدیگر بیاییم از همدیگر کمک بگیریم و مکمل همدیگر باشیم.

او در پاسخ به سوالی درباره آمار و ارقامی که درخصوص برنامه‌های تلویزیون در نظرسنجی‌ها مبنی بر کاهش مخاطبان اعلام شده است، اظهار کرد: نظرسنجی‌ها بر اساس شاخص‌های متنوع و قابل تفسیر انجام می‌شود، اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها در هیچ جای دنیا کاری علمی نیست. باید به مجموعه شاخص‌ها، زمینه‌ها و عوامل تاثیرگذار توجه کرد. آمار خامی که وجود دارد باید فراوری و با شاخص‌های مختلف سنجیده شود. ما از هر گونه کمک منصفانه و دلسوزانه رسانه به جامعه و مردم از جمله رسانه ملی استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار انعکاس روز و به نقل از ایسنا درباره‌ی احتمال نرسیدن سریال «پایتخت» برای پخش در نوروز ۱۴۰۳، توضیح داد: بعید می‌دانم اینچنین باشد اما دوستان ما در سیمافیلم مجموعه‌های مختلف نمایشی را دنبال می‌کنند و به این سوال شما پاسخ خواهند داد.

پیمان جبلی درباره‌ی برنامه‌هایی که نوروز و ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شوند، خاطرنشان کرد: به‌زودی قرار است از پشت صحنه چند سریال و امشب از پشت صحنه برنامه «محفل» بازدید کنم. این برنامه در ماه رمضان پرتوان مثل سال گذشته در خدمت مردم خواهد بود.

رییس صداوسیما شبکه‌های دویست گانه انتخابات را مهم‌ترین اقدام رسانه ملی برای مردمی کردن این رویداد سیاسی دانست و افزود: تا امروز حدود ۱۴۰۰ مناظره در حدود ۲۰۰ حوزه انتخابیه بین نامزدهای مختلف برگزار شده است. در کنار این مناظره‌ها حدود ۲۴۰۰ بسته تصویری بیست دقیقه‌ای نامزدها در جدول پخش قرار گرفته است. از فردا ساعت هشت صبح مردم شاهد این برنامه‌ها خواهند بود.

به گفته وی نامزدهای حوزه انتخابیه به صورت دست‌جمعی با هم گفتگو می‌کنند. در شهر تهران هم عینا همین اتفاق افتاده و مناظره‌ها ضبط شده است. از کانال انتخاباتی تهران مردم می‌توانند برنامه‌ها را تماشا کنند.

جبلی با اعلام این خبر که در حال حاضر حدود ۱۷ سریال جلوی دوربین داریم، گفت: نزدیک ۲۵ فیلمنامه سریال هم در آستانه قرارداد داریم. برای سال آینده تا پایان سال جدول پخش مجموعه‌های نمایشی‌مان پر شده است. به شخصیت‌های تاریخی، تاریخ معاصر، سبک زندگی و حوزه‌های مغفول‌مانده، می‌پردازیم.

این روزها برخی تبلیغات در صداوسیما با انتقادهایی همراه بوده است. جبلی در پاسخ به این پرسش انعکاس روز و به نقل از ایسنا که به عنوان رییس رسانه ملی چقدر دغدغه آن را دارد که این تبلیغات از سلامت و صحت کاملی برخوردار باشد، اظهار کرد: به تدریج در حال برطرف کردن آسیب‌هایی هستیم که بعضی از انواع تبلیغات بازرگانی در سال‌های اخیر داشته است. مثل تبلیغاتی که به موضوع خانواده و جمعیت توجه نکرده، تبلیغات کالاهای لوکس، تبلیغات کالاهای تجملاتی که برخی از آنها را برطرف کردیم و برخی از آنها را هم به تدریج برطرف می کنیم. 

جبلی درباره موضوع تبلیغات افزود: به هر حال صاحب تبلیغات به دنبال بیشتر دیده شده است و می‌خواهد ویترین زیباتری برای خودش بچیند.  لذا ما تا حدی موثر هستیم که شکل و شمایل آگهی‌ها را تغییر دهیم. خوشبختانه هم کانون‌های تبلیغاتی و هم بنگاه‌ها همراهی و همکاری خوبی را شروع کردند. ما اخیرا جلسه‌ای را در جشنواره آگهی‌های بازرگانی داشتیم که هم بنگاه‌های اقتصادی و تجاری و هم کانون‌های تبلیغاتی و تجاری حضور داشتند. مردم از ما انتظار دارند که این آسیب ها در تبلیغات بازرگانی برطرف شود. درست است که شما می‌خواهید محصولاتتان بهتر و بیشتر دیده شود، اما از آن طرف هم باید به واقعیت‌های اجتماعی هم توجه کرد.

رئیس صدا و سیما در پایان گفت: امیدواریم با ابزارهایی که در اختیار ماست، از جمله تشویق کانون‌ها و بنگاه‌هایی که بیشتر به این معیارها توجه می‌کنند از جمله تخفیف دادن، این ایرادات در تبلیغات بازرگانی برطرف شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top