امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 46628 |
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ | ارسال توسط : |
42 بازدید
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

شهردار منطقه ۲۰ تهران از آغاز پروژه تبدیل کوه «بی بی شهربانو» به قطب گردشگری تا اواخر بهمن ماه خبر داد.

رضا شنگی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در مورد آخرین وضعیت ساخت و بهره برداری توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران با بیان اینکه متراژ کل حفاری تونل خط ۶ مترو، ۹۵۰۰ متر است که در حال حاضر ۹۰ متر تا پایان حفاری آن باقی مانده است، گفت: تا دو هفته آینده این حفاری به اتمام خواهد رسید.

وی با یادآوری اینکه خط ۶ متروی تهران در محدوده منطقه ۲۰ شامل ۵ ایستگاه است که در مجموع ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر ایستگاه A۶۳ میدان حضرت عبدالعظیم(ع) ۴۵ درصد و ایستگاه A۶۴ ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شنگی با بیان اینکه کل اعتبار مرحله اول ریل گذاری این خط تا ۲ ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم (ع) و ضلع شرقی حرم  ۹۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در مورد تأمین مالی ایستگاه‌های خط ۶ مترو نیز بنا به تفاهم‌نامه انجام شده با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و شرکت بهره برداری متروی تهران مقرر شد، پروژه تجاری مسکونی خلیج فارس واقع در خیابان شهید رجایی از سوی شهرداری منطقه ۲۰ به سازمان املاک و شرکت مترو واگذار و تأمین مالی ایستگاه های خط ۶ مترو از سوی این دو سازمان و شرکت انجام شود.

شهردار منطقه ۲۰ در مورد آخرین وضعیت تبدیل کوه «بی بی شهربانو» به قطب گردشگری در تهران نیز بیان کرد: طبق تفاهم نامه فی‌مابین  شهرداری منطقه ۲۰ و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران مقرر شد تا اجرای قطب گردشگری کوه بی بی شهربانو از سوی این سازمان انجام شود.

وی گفت: پس از تهیه و ارسال آنالیزها و نقشه‌ها و تأیید آن دو مرحله مناقصه برگزار شد و با مشخص شدن پیمانکار ذی صلاح، ادامه پروژه قطب گردشگری تا اواخر بهمن ماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top