امروز: دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 21 شوال 1445 | 2024-04-29
کد خبر: 46487 |
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ | ارسال توسط : |
44 بازدید
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگی:عوامل انیمیشن «شمشیر و اندوه» ضمن ابراز رضایت از پیشرفت‌های صنعت انیمیشن از چالش‌های اولین انیمیشن هایپررئال ایرانی گفتند.به گزارش مهر، نشست خبری انیمیشن «شمشیر اندوه» شامگاه سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سالن رسانه با حضور مهبد قناعت پیشه (دوبلور شخصیت اصلی)، حسام صادقی نیکو (سرپرست دوبله)، شاهین پژمان و آرش آقابابایی (آهنگساز)، مهدی جعفری […]

گروه فرهنگی:عوامل انیمیشن «شمشیر و اندوه» ضمن ابراز رضایت از پیشرفت‌های صنعت انیمیشن از چالش‌های اولین انیمیشن هایپررئال ایرانی گفتند.به گزارش مهر، نشست خبری انیمیشن «شمشیر اندوه» شامگاه سه‌شنبه ۱۷ بهمن در سالن رسانه با حضور مهبد قناعت پیشه (دوبلور شخصیت اصلی)، حسام صادقی نیکو (سرپرست دوبله)، شاهین پژمان و آرش آقابابایی (آهنگساز)، مهدی جعفری نویسنده و تهیه کننده، عماد رحمانی و مهرداد محرابی (کارگردان)، میلاد علیقلی‌یا (کارگردان هنری)، معین کریمی (کارگردان فنی)، بنیامین شجاعی (طراح کاراکتر) برگزار شد.
 

در ابتدای نشست مهدی جعفری نویسنده و تهیه کننده انیمیشن «شمشیر و اندوه» با تبریک به خانواده انیمیشن ایران گفت: حضور ۴ انیمیشن سینمایی در جشنواره فجر نشان از رو به رشد بودن صنعت انیمیشن ایران است. دو سال و نیم با نزدیک ۲۰۰ نفر از عوامل برای این پروژه کار کردیم و همین جمع ۷ غزال زرین از جشنواره بازی های رایانه ای فجر کسب کردند.

وی افزود: بازی «سفیر عشق» را به عنوان خمیرمایه و ایده اولیه این انیمیشن قرار دادیم که البته در مسیر تولید تغییرات رخ داد و اثر پیشرویی تقدیم نگاه مخاطبان شد.وی با مرور چالش‌های زیرساخت و تجهیزات و منابع مالی، سخت‌ترین چالش تولید این انیمیشن را دستاوردها و ایده هاب جدیدی دانست که عماد رحمانی کارگردان انیمیشن پیشنهاد می داد.

وی درباره اینکه چه مخاطبی را هدف گرفته است، افزود: ما آمده ایم بگوییم انیمیشن فقط برای بچه ها نیست و ما با بزرگتر ها و نوجوان ها صحبت داریم و انیمیشن فقط برای مخاطب کودک نیست. همچنین به شخصه ارادت قلبی به امام حسین (ع) دارم و دوست دارم به هرطریقی به محضر ایشان عرض ارادت کنم.

تهیه کننده این انیمیشن در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اکران را چگونه پیش بینی می‌کند، گفت: نمی‌توانم پیش بینی کنم و نمی‌توانم بگویم انیمیشن ما رکورد شکنی خواهد کرد اما امیدواریم با اقبالی مواجه شویم که انگیزه ما برای ادامه مسیر باشد.

عماد رحمانی نویسنده و کارگردان اثر نیز پس از ادای احترام به بزرگان سینما، گفت: سال هاست که بازی سازی می‌کنم و آقای جعفری ایده ساخت انیمیشن سینمایی را با من طرح کردند. فرآیند تولید این اثر کار سختی بود و دوسال و نیم چالش های سختی را پشت سر گذاشتیم و خداروشکر رویای حضور در برابر نگاه شما محقق شد.
وی درباره تجربه اولین تولید انیمیشن سینمای ایران با اسکن انسانی گفت: سعی کردیم نهایت واقع گرایی را در انیمیشن داشته باشیم.

بنیامین شجاعی طراح کاراکتر انیمیشن در پاسخ به همین سوال گفت: کاراکترها کامل طراحی شده بودند اما معرفی تکنولوژی نوظهور «متا هیومن» چالشی برای ما ایجاد کرد تا تمام شخصیت ها را روی تکنولوژی جدید بیاوریم.

وی افزود: در طراحی کاراکتر تلاش کردیم کاراکتر از منظر تاریخی با آن دوره همخوان باشد و از طرفی ایده ها و سلایق خود را نیز وارد کنیم.معین کریمی کارگردان فنی این انیمیشن، گفت: در روز اول کار را از منظر تولید جاه طلبانه و ترسناک دیدم و این کار به شدت دشوار و چالش برانگیز بود. باید یک شهر مداین بزرگ و دهکده بخارا را طراحی می‌کردیم که همه شان یک بگ گراند تاریخی دارند و مردم شهر و شخصیت ها در لباس های مختلف و بازه های زمانی کار را بزرگ می‌کرد.

وی یادآور شد: همچنین ساخت اولین انیمیشن هایپررئال در ایران طلیعه یک حرکت جدید بود که تاکنون در ایران اتفاق نیفتاده بود و تا امروز انیمیشن رئال کار نشده بود.در ادامه مهرداد محرابیان کارگردان گفت: انیمیشن یک کار تیمی است و یک شخص یا قله ندارد که حول او کار تقویت شود. در این پروژه همه اعضای گروه برای تکمیل کار پروژه تلاش کرده اند.

میلاد علیقلی‌یا کارگردان هنری عنوان کرد: ایده اولیه اثر بسیار گسترده تر بود اما سعی کردیم یک روایت کامل رقم بزنیم.آرش آقابابایی آهنگساز نیز در سخنانی متذکر شد: حس می‌کنم موسیقی این کار خیلی جدی است و نیاز به صداها و فضای صوتی جدید داشتیم، همچنین برای سه تار ماه ها تمرین کردیم و درنهایت به ساز جدیدی رسیدیم و با سیم ابریشمی این صدا را به وجود آوردیم، ظرف سه ماه یک ساز بستیم چون آن زمان سیم نبوده و ما با ابریشم صدای نزدیک آن صدا را گرفتیم و یک ساز ابداع کردیم.

شاهین پژهان دیگر آهنگساز انیمیشن در ادامه گفت: برای ریتم راه رفتن اسب ها آهنگ ساخته بودیم و برای فضاسازی ها ساز زهی آماده کرده بودیم. همچنین سازهای غربی کلاسیک را با تغییراتی وارد کار کردیم.
حسام صادقی‌نیکو سرپرست گویندگان نیز گفت: با این گروه، پیش‌تر در کارهای مربوط به بازی‌های ویدیویی همکاری کرده بودیم و نخستین پروژه پویانمایی ما «شمشیر اندوه» است. خروجی اولیه این کار را که دیدم، از کیفیت خوب آن شگفت‌زده شدم.

وی افزود: این اثر یک انیمیشن رئال است و ما می‌خواستیم صداها برای محاطب تصنعی نباشد.
بهداد باقری سرپرست جلوه های ویژه نیز در پایان مطرح کرد: استفاده از تکنولوژی جدید استفاده نشده در ایران چالش های جدی در زمینه نور و طراحی و … ایجاد می‌کرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top